خبرنگاران صادرات یک میلیون و 261 هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98

به گزارش مجله ستاره، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، طی سال گذشته انواع محصولات صنایع دستی این استان به ارزش بیش از یک میلیون و 261 هزار دلار صادر شده است.

خبرنگاران صادرات یک میلیون و 261 هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98

امیر ارجمند روز یکشنبه با بیان اینکه صادرات محصولات صنایع دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق مالی است، اضافه نمود: بالغ بر یک میلیون و 200 هزار دلار از این حجم این صادرات به صورت چمدانی بوده است.

وی گفت: محصولات صنایع دستی استان زنجان بیشتر به کشورهایی همچون عراق، آذربایجان و کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و عمان صادر می گردد.

ارجمند با بیان اینکه عمده محصولات صنایع دستی صادر شده به کشور عراق بوده است، ادامه داد: کشورهای اروپایی نیز از دیگر مقصدهای صادراتی صنایع دستی زنجان هستند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، این استان در فراوری صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاه های این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور به شمار می رود.

ارجمند اضافه نمود: در زمان حاضر حدود 450 فروشگاه صنایع دستی در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می فرایند.

گفتتنی است سال گذشته شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 920

به "خبرنگاران صادرات یک میلیون و 261 هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرات یک میلیون و 261 هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید