خبرنگاران زنجان روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد

به گزارش مجله ستاره، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت شیوع ویروس کرونا تا به امروز یک هزار و 148 نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند که بر اساس گزارشهای اعلام شده طی 24 گذشته مورد فوتی در استان ثبت نشد.

خبرنگاران زنجان روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد

دکتر پرویز قزلباش پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تا به امروز مجموع مبتلایان به این بیماری تمامی موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی به رقم 45 هزارو 203 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به 38 هزارو 341 نفر رسید که 108 مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می شود.

این مسوول ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال گذشته تا به امروز بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای 6 هزارو 862 نفر به بیماری کووید - 19 در استان زنجان ثابت شده است و پنج هزارو 667 نفر از آن ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

قزلباش ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک 19 هزارو 398 نفر است.

وی گفت: در زمان حاضر با توجه به فرایند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان 138 بیمار در بیمارستان های استان زنجان بستری هستند که 6 مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های این استان فرایند نزولی به خود گرفته که برای کنترل هر چه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مختلف نظیر اعمال محدودیت های کرونایی و همکاری زنجانی ها شرایط بیماری در زنجان پایدار بوده و شمار بستری ها نسبت به هفته های قبل چندان تفاوتی نداشته اما شمار سرپایی ها افزایش داشته که یک زنگ خطر بوده و باید عموم مردم همچنان تا رسیدن به حد مطلوب و کنترل آن پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی اعلام کرد: پیش از این با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو 200 تخت برای این بیماران در نظر گرفته شد که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی به حدود 2 هزارو 200 تخت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1533

به "خبرنگاران زنجان روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجان روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید