وجود 44 مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی در کشور

به گزارش مجله ستاره، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مجموع مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی در کشور به 44 مرکز رسید.

وجود 44 مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی در کشور

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: دو مرکز واکسیناسیون تجمیعی دیگر در شهرستان بهارستان با همکاری سپاه ثارالله استان تهران و یک پایگاه به کمک سوله بحران شهرداری در منطقه گلستان بهارستان ایجاد شد، براین اساس مجموع مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی را در سطح کشور به 44 مرکز رساندیم.

او اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم سرعت واکسیناسیون را در منطقه ها تحت پوشش که بیش از پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، توسعه دهیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: به کمک هلال احمر هم یک بیمارستان سیار در منطقه بیمارستان امام حسین بهارستان طی چند روز اخیر افتتاح شده است. همچنین یک بیمارستان سیار دیگر با مشارکت نیروی هوایی کشور با ظرفیت 25 تخت سیار در منطقه شهر قدس فعال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان نمود: قصد داریم به کمک ارتش، یک بیمارستان 50 تختخوابی در شهر قدس بنا کنیم زیرا بیمارستان امام حسین برای منطقه ای که 700 هزار جمعیت دارد با 110 تخت، کفاف بستری ها را نمی دهد.

او اضافه نمود: در حال حاضر بالای 100 درصد ظرفیت بیمارستان از بیماران کرونایی و غیرکرونایی تکمیل شده است و ما به صد تخت بستری و تامین 20 دستگاه تنفس مصنوعی دیگر برای بیمارستان کرونایی نیازمندیم که با کمک فرمانداری و شهرداری شهرستان در کنار بیمارستان امام حسین در یک سوله بحران این تجهیزات را برقرار کردیم تا با این حرکت، سوله های بحران را به بیمارستان های کرونایی به صورت یک الگو در کشور تبدیل کنیم. ارتش هم قول داده که نیروی انسانی برای راه اندازی این مجموعه ها تامین کند.

کوهپایه زاده بیان نمود: در سایر بیمارستان های ما هم در قالب کلینیک های سرپایی همکاران با تمام قدرت در حال انجام وظیفه هستند تا در حد امکان بیماران در بیمارستان بستری نشوند، ولی ما معتقدیم که در منطقه ها نزدیک بیمارستان ها می توانیم از سوله های بحران در قالب بیمارستان های کرونایی بهره بگیریم و با تقویت سیستم اکسیژن رسانی و مستقل کردن تیم پزشکی به کمک 11 هزار تخت درگیر با کرونا در سطح استان تهران برویم. این ظرفیت وجود دارد 9 تا 10 هزار تخت دیگر اضافه کنیم و آماده بحران های دیگر در جهت کار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان نمود: در استان تهران از مرحله بحرانی پیک پنجم عبور کرده ایم، ولی در بعضی از استان ها همچنان شرایط بحرانی وجود دارد البته باید توجه داشت توقف شیب افزایشی و کنترل نسبی پیک در استان تهران نباید منجر به عادی انگاری شود، زیرا ما با یک شرایط بسیار شکننده روبرو هستیم و متاسفانه تعداد فوتی ها همچنان بالاست، اما تعداد بیماران سرپایی و بستری با شیب کم در حال کاهش است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1772

به "وجود 44 مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 44 مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید