خاندوزی: گزارش عملکرد بودجه را با هدف مبارزه با فساد 4 ماه زودتر تحویل دادیم

به گزارش مجله ستاره، سخنگوی مالی دولت گفت: گزارش عملکرد بودجه را با هدف مبارزه با فساد و افزایش شفافیت مالی 4 ماه زودتر از موعد قانونی به دیوان محاسبات تحویل دادیم.

خاندوزی: گزارش عملکرد بودجه را با هدف مبارزه با فساد 4 ماه زودتر تحویل دادیم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید احسان خاندوزی با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 1399 کل کشور برای نخستین بار، 4 ماه قبل از موعد مقرر قانونی از طریق دیوان محاسبات تهیه و در 31 شهریورماه سال 1400 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، اظهارداشت: علت پیروزیت در این موضوع، تسریع وزارت اقتصاد در تنظیم صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور و تصویب فوری آن در هیات وزیران بود.

وزیر اقتصاد اضافه نمود: بخش قابل توجهی از فرآیند تهیه گزارش تفریغ بودجه، از طریق وزارت اقتصاد و خزانه داری کل کشور صورت می پذیرد و، چون امسال با همت وزارت اقتصاد این گزارش چند ماه زودتر از سال های قبل تهیه و به دیوان محاسبات ارائه شد، این دیوان هم در تسریع در اجرای وظیفه قانونی خود نسبت به سال های قبل پیروز شد و گزارش تفریغ بودجه سال 1399 را در نیمه اول سال ارائه کرد که قطعا آسیب شناسی آن نقش مهمی در تدوین لایحه بودجه سال آینده خواهد داشت.

خاندوزی با اشاره به سابقه تنظیم گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کشور از طریق خزانه داری کل کشور در سالیان قبل اضافه نمود: در سال های قبل و بخصوص در دولت گذشته، هیچ گاه سابقه نداشته که گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه سال قبل در نیمه اول سال تنظیم شود و معمولا این اقدام در انتها آذرماه صورت می گرفت و پس از آن دیوان محاسبات اقدام به نهایی کردن گزارش تفریغ بودجه می کرد.

وی ادامه داد:، اما امسال وزارت اقتصاد به منظور ارتقاء شفافیت مالی و پاسخگویی مناسب تر درباره نحوه هزینه بودجه کشور، این گزارش را چند ماه زودتر تهیه کرد و به دیوان محاسبات ارسال کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اقدام دولت نو در راستای تحقق شعار مبارزه با فساد و شفافیت مالی است که مورد تاکید همه اعضای دولت خصوصا رئیس جمهور محترم بوده است.

خاندوزی با بیان اینکه گزارش صورتحساب عملکرد سال 1399 بودجه کل کشور 3 ماه و نیم زودتر از مهلت مقرر در ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور و حتی 15 روز زودتر از موعد قانونی مقرر در جزء 3 بند د تبصره 20 قانون بودجه کشور به دیوان محاسبات ارائه شد، گفت: این اقدام در شرایط انجام شد که کشور درگیر شیوع بیماری کرونا بود و کارمندان دولت به طور کامل در دستگاه های اجرایی حضور نداشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1876

به "خاندوزی: گزارش عملکرد بودجه را با هدف مبارزه با فساد 4 ماه زودتر تحویل دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: گزارش عملکرد بودجه را با هدف مبارزه با فساد 4 ماه زودتر تحویل دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید