تیمچه امین الدوله کاشان مرمت می گردد

به گزارش مجله ستاره، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برنامه ریزی مرمت تیمچه امین الدوله در مجموعه بازار تاریخی کاشان به همت مسئولان دفتر طبیب وطن اطلاع داد.

تیمچه امین الدوله کاشان مرمت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان مطرح کرد: با توجه به تشکیل دفتر میراث یاران طبیب وطن در استان اصفهان، مسئول این تشکل ضمن تاسیس دفتری با عنوان طبیب وطن در تیمچه امین الدوله کاشان (از سال گذشته) از مدتی پیش در راستای حفاظت از آثار تاریخی، طرحی را برای مرمت این تیمچه تاریخی ارائه کرد، و امروز این طرح با حضور پیشکسوتان و صاحب نظران عرصه معماری، کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی کاشان در جلسه ای آنالیز شد.

سرمدیان گفت: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آسیب ها و احتیاجهای مرمتی این بنای تاریخی ارزشمند همراه با برآورد هزینه و اقدامات مورد احتیاج از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی کاشان با همفکری اساتید این عرصه، و ایده پرداز و ارائه دهنده طرح طبیب وطن بر بالین میراث کهن، برنامه ریزی لازم برای شروع بخشی از مرمت های مورد احتیاج در این تیمچه تاریخی انجام شد.

تیمچه یا کاروانسرای امین الدوله، از بناهای معماری و تاریخی مربوط به دوره قاجار است که توسط فرخ خان غفاری کاشی ملقب به امین الدوله بین سالهای 1280 تا 1284 هجری قمری ساخته شده است. این بنا دارای سه طبقه بنای مستحکم و مسقف مرتفع با دهانه وسیعی است که از لحاظ عرض و طول و عظمت و شکوه و همچنین تزئینات معماری بی نظیر است.

این اثر در تاریخ 29 دی 1353 با شماره ثبت 1016 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 307

به "تیمچه امین الدوله کاشان مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیمچه امین الدوله کاشان مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید