معرفی 6 تا از معروف ترین خیابان های تفلیس

به گزارش مجله ستاره، وجود جاذبه های دیدنی متعدد ، تفلیس پایتخت گرجستان را به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی این سرزمین تبدیل نموده است . به طوری که سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان از جمله ایران به این شهر سفر می نمایند . یکی از کارهایی که گردشگران در سفر به تفلیس می توانند انجام دهند قدم زدن در میان خیابان های معروف تفلیس و بازدید از جاذبه های آن ها می باشد . تفلیس به عنوان بزرگترین شهر گرجستان دارای خیابان های متعددی است که بعضی از ان ها به دلیل جای دادن گزینه های مورد علاقه گردشگران به محبوبیت و شهرت رسیده اند . با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین خیابان های تفلیس آشنا شد .

معرفی 6 تا از معروف ترین خیابان های تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

خیابان روستاولی تفلیس - Rustaveli avenue Tbilisi

یکی از خیابان های معروف تفلیس و جاذبه های تفلیس خیابان روستاولی است که غالب ساختمان های آن قدیمی بوده و کمتر ساختمان نوسازی در آن یافت می گردد . این خیابان با طولی 1.5 کیلومتری از میدان آزادی تفلیس آغاز شده و تا خیابان کوستاوا امتداد دارد . تعدادی از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان واقع شده اند . از مهمترین جاذبه های خیابان روستاولی تفلیس می توان به مواردی چون تئاتر آموزشگاهک دولتی روستاولی ، کلیسای کاشوتی ، ساختمان سابق مجلس گرجستان ، موزه ملی گرجستان ، قصر Youth ، تئاتر اپرا ملی گرجستان ، آموزشگاه علوم گرجستان و مجتمع سینماهای تفلیس اشاره کرد . روستاولی اصلی ترین خیابان تفلیس و شاهرگ حیاتی این شهر می باشد .

خیابان شاردنی تفلیس - Shardeni Street Tbilisi

از دیگر خیابان های مهم تفلیس می توان به خیابان شاردنی اشاره کرد . این خیابان از شب هایی زنده ، شاد و پرهیاهو برخوردار بوده و تعداد زیادی از رستوران ها و کافه ها را در دل خود جای داده است . این خیابان سنگ فرش شده که در بخش قدیمی تفلیس واقع شده مرکزی برای تجربه تفریحات شبانه تفلیس است . در خیابان شاردنی تفلیس زندگی در طول شب جریان داشته و ساعت رونق آن از 10 شب تا صبح می باشد . توریستان تور تفلیس در این خیابان می توانند وقتشان را به قدم زدن ، خرید صنایع دستی ، رفتن به رستوران و کافه ، گوش دادن به موسیقی هنرمندان خیابانی و یا نوازندگانی که در کافه ها فعالیت می نمایند اختصاص دهند . این خیابان به افتخار یک توریست فرانسوی به نام شاردن به این اسم خوانده می گردد .

خیابان پکینی تفلیس - Pekini Street Tbilisi

خیابان پکینی از دیگر گزینه هایی است که در لیست خیابانهای معروف تفلیس می توان جای داد . این خیابان امروزه به عنوان یکی از مراکز خرید تفلیس شناخته می گردد چرا که دارای فروشگاه های متعددی است که همه چیز در آن ها یافت می گردد از برندهای مطرح و محبوب بین المللی و لباس های شیک و گران گرفته تا صنایع دستی گرجستان ، اجناس ارزان قیمت ، کیف و کفش ، انواع بدلیجات ، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم جانبی . علاوه بر فروشگاه های متعدد در خیابان پکینی آپارتمان های مجهزی وجود دارد که توریستان و افراد بومی برای اقامت می توانند از آن ها استفاده نمایند .

خیابان آقماشنبلی تفلیس - Agmashenebeli Street Tbilisi

این خیابان که نامش از یکی از پادشاهان گرجستان گرفته شده در بخش تاریخی تفلیس واقع شده است . خیابان آقماشنبلی از زیباترین خیابانهای تفلیس به شمار می آید . این خیابان سنگفرش شده مملو از رستوران ها ، کافه ها و هتل های متعددی است که توریستان را به خود فرا می خوانند . این خیابان تمیز و شیک در سمت چپ رودخانه کورا واقع شده و از میدان سابورکن تا خیابان گیورگی سابادزه امتداد یافته است . خیابان آقماشنبلی در سال 2010 مورد بازسازی نهاده شد و تعدادی از ساختمان ها و سیستم چراغانی آن نوسازی شد .

خیابان مرجان ایشویلی تفلیس - Marjanishvili street Tbilisi

خیابان مرجان ایشویلی یکی از مدرن ترین و زیباترین خیابان های تفلیس است که مجموعه ای از کافه ها ، رستوران ها و مغازه ها در خود جای داده و دارای ساختمان هایی زیبا به سبک اروپایی می باشد . این خیابان با نورپردازی هایی که در آن صورت گرفته در شب بسیار زیبا و دیدنی است . توریستان برای قدم زدن ، خرید و چشیدن انواع غذاها می توانند به خیابان مرجانیشویلی تفلیس مراجعه نمایند . وجود ایستگاه مترو مرجان ایشویلی در این خیابان دسترسی را راحت تر کرده است .

خیابان چاوچاوادزه تفلیس - Chavchavadze Avenue Tbilisi

نام خیابان چاوچاوادزه از نام یکی از نویسندگان عظیم گرجستان گرفته شده است . این خیابان در منطقه واکه تفلیس واقع شده و از پر ترددترین و مهمترین خیابان های تفلیس به شمار می اید . سفارت ایران و روسیه در خیابان چاجاوادزه نهاده شده و پارک زیبای واکه یکی از جاذبه های موجود در آن می باشد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 831

به "معرفی 6 تا از معروف ترین خیابان های تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 6 تا از معروف ترین خیابان های تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید