تعرفه 19 درصدی اروپایی ها برای خرید میگوی ایرانی

به گزارش مجله ستاره، سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شده است که به گفته رییس سازمان شیلات، 75 درصد آن به ویتنام و امارات صادر شده و تعرفه 19 درصدی مانع صادرات این محصول شیلاتی به اتحادیه اروپا شده است.

تعرفه 19 درصدی اروپایی ها برای خرید میگوی ایرانی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی 9.2 درصد نسبت به سال 1393 افزایش را تجربه نموده است.

وی اضافه نمود: بالغ بر 75 درصد میگوی ایرانی به ویتنام و امارات صادر شده است که البته عمده میگوی خریداری شده از سوی ویتنام به چین و به وسیله بنادر آزاد این کشور صادر می گردد. همچنین حدود 10 درصد از میگوی ایرانی صادراتی به کشورهای عربی مانند مصر، لبنان و غیره صادر می گردد و 15 درصد باقی مانده نیز سهم کشورهایی مانند روسیه، اتحادیه اروپا، مکزیک، کانادا و غیره است.

رییس سازمان شیلات با بیان این که اتحادیه اروپا تعرفه 19 درصدی برای واردات میگوی ایرانی وضع نموده اند که مانع صادرات میگوی ایرانی شده است، اظهار کرد: متاسفانه دولت گذشته آمار نادرستی در مورد فراوری ناخالص داخلی ارائه داده است و از آنجا که اتحادیه اروپا تعرفه های تجاری خود را براساس فراوری ناخالص داخلی تغییر داده، طی سال های اخیر میزان تعرفه واردات میگوی ایرانی به اروپا افزایش یافته و به 19 درصد رسیده است. در حالی که تعرفه کشورهای رقیبی مانند اکوادور 12 درصد پایین تر از ایران است و این قدرت رقابت را از تاجران ایرانی می گیرد.

صالحی گفت: در جلسه اخیری که دبیر کل اتحادیه اروپا داشتیم، مقرر شد ضمن برگزاری جلسات مشترک و ایجاد کمیسیون مشترک شیلاتی میان ایران و اروپا بتوانیم تعرفه صادرات میگو به کشورهای عضو این اتحادیه را به گونه ای تغییر دهیم که قدرت رقابت با اکوادور را در بازار اروپا داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این راستا مقرر شد به بروکسل سفر کنیم که امیدواریم مسائل صادرات میگو در این زمینه تا حدود بسیاری حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 505

به "تعرفه 19 درصدی اروپایی ها برای خرید میگوی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه 19 درصدی اروپایی ها برای خرید میگوی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید