ترامپ: نمی خواهم آمریکا از ناتو خارج گردد

به گزارش مجله ستاره، رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود که نمی خواهد کشورش را از ناتو خارج کند، با این حال متحدان ناتو باید سهم خود را بپردازند.

ترامپ: نمی خواهم آمریکا از ناتو خارج گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در کتاب اخیر خود تحت عنوان اتاقی که در آن رخ داد ادعا نموده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواست در نشست سال 2018 میلادی رهبران ناتو آنها را تهدید کند که اگر سهم خود یعنی دو درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را به بودجه نظامی اختصاص ندهند، آمریکا از ائتلاف ناتو خارج خواهد شد. به گفته بولتون، وی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفتند تا ترامپ را متقاعد نمایند که در ائتلاف ناتو بماند اما احتمال کاهش سهم مشارکت آمریکا را در نظر بگیرد. نهایتا، ترامپ همان طور که بولتون به وی توصیه نموده بود حمایت خود از ناتو را گفت اما از دیگر اعضای این ائتلاف به خاطر اختصاص بودجه های دفاعی اندک انتقاد کرد.

ترامپ در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست گفت: حتی دو درصد از میزان فراوری ناخالص داخلی نیز بسیار کم بود. من کشورهایی را می شناختم که هیچ مبلغی پرداخت نمی کردند اما اکنون پرداخت می نمایند. آنها از من یک سوال عظیم پرسیدند، اگر مبلغی پرداخت نکنیم از ناتو خارج خواهید شد؟ و من گفتم: بله خارج می شوم. اگر این پاسخ را نمی دادم، آنها هیچ مبلغی پرداخت نمی کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا می خواهد آمریکا از ناتو خارج گردد یا خیر، گفت: خیر، نمی خواهم آمریکا از این ائتلاف خارج گردد اما می خواهم دیگر کشورهای عضو ناتو سهم عادلانه خودشان را پرداخت نمایند.

کشورهای عضو ناتو در اطلاعیه نشست بروکسل که در ژوئیه سال 2014 میلادی امضا شد، توافق کردند تا سال 2024 میلادی سهم هزینه دفاعی خود را تا دو درصد از میزان فراوری ناخالص کشورشان افزایش دهند؛ چیزی که بسیاری از متحدان ناتو برای دستیابی به آن تقلا نموده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1110

به "ترامپ: نمی خواهم آمریکا از ناتو خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: نمی خواهم آمریکا از ناتو خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید