بین المجالس، فرصت گفت وگو و همکاری های منطقه ای

به گزارش مجله ستاره، رئیس مجلس اتحادیه بین المجالس جهانی را فرصتی برای مصاحبه درزمینه مسائل منطقه ای وهمکاری های دوجانبه دانست.

بین المجالس، فرصت گفت وگو و همکاری های منطقه ای

به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی پیش از سفر به صربستان گفت: نشست اتحادیه بین المجالس دنیای فرصتی است که با روسای مجلس ها در زمینه های گوناگون از جمله مسائل منطقه ای و بین المللی و همکاری دو جانبه در زمینه توسعه تبادل نظرها و همکاری های مالی، صحبت گردد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه این سفر شامل دو بخش است، افزود: بخشی از آن شامل حضور در این اجلاس با شرکت مجموعه مجالس کشورهای دنیا و بخش دیگر شامل همکاری های دو جانبه مجلسی کشورمان با صربستان است.

وی ادامه داد: این نشست جزو معدود اجلاس هایی است که مجالس دنیا دور هم جمع می شوند و درباره موضوعات مهم بین المللی تصمیم گیری می نمایند.

لاریجانی گفت: امور دیگری مربوط به زنان، جوانان و موضوعات گوناگون دیگری نیز هست که همکاران ما در آن جلسات شرکت می نمایند.

وی ادامه داد: همکاری های دو جانبه با کشور صربستان که روابط محبت آمیز ای با ما دارد همواره مدّ نظر کشور ما بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صربستان در گذشته با ما روابط نزدیک داشت، گفت: پس از تحولات بالکان هم، صربستان روابط خود را با ما حفظ کرد و همچنین در مجامع بین المللی مشارکت نزدیکی با هم داشتیم.

لاریجانی افزود: از مدت ها پیش این بحث بود که مذاکرات درباره همکاری های دو کشور به ویژه توسعه همکاری های مالی با صربستان را ساماندهی کنیم که بخش دوم کار مربوط به این قلمرو است.

وی گفت: طبعاً در این اجلاس، مجالی است که با روسای مجلسی کشورهای مختلف تبادل نظرهایی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی که آمریکایی ها موجب به هم ریختگی در روابط بین المللی شدند، تبادل نظر با مسئولان کشورهای مختلف، هم از جهت روشنگری و هم از جهت همکاری های دو جانبه، موضوعیت دارد.

وی افزود: امیدواریم با حضور همکاران و تقسیم کاری که وجود دارد در این زمینه ها توفیق حاصل گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین المجالس دنیای، در صدر یک هیات مجلسی، راهی بلگراد پایتخت صربستان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 484

به "بین المجالس، فرصت گفت وگو و همکاری های منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بین المجالس، فرصت گفت وگو و همکاری های منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید