بلندترین قصر دنیا در تبت

به گزارش مجله ستاره، این جمله آشنا را در کتاب های درسی خوانده ایم که تبت مرتفع ترین فلات دنیا است. یکی از دیدنی ترین قصرهای دنیا که به عنوان بلندترین قصر دنیا شناخته می گردد هم در تبت واقع شده است. پوتالا، بلندترین قصر دنیا در پایتخت سنتی تبت ساخته شده و امروز یکی از جذابترین مراکز گردشگری چین محسوب می گردد.

بلندترین قصر دنیا در تبت

پولاتا از دو بخش اصلی تشکیل شده است. ساختمان قرمز که هنوز هم محل آموزش آموزه های دینی به بوداییان بوده و کتابخانه و محراب های متعدد در آن قرار دارند و بخش سفید که در حال حاضر دفتر اداری دولت محلی تبت بوده و بخشی از آن به عنوان محل گردهمایی ها و برگزاری رویدادهای مختلف مورد استفاده است. علاوه بر این دو قسمت اصلی قصر باشکوه بودایی ها شامل بخش های دیگری از جمله مدرسه بودایی، چاپخانه، باغ های متعدد در اطراف پولاتا و بخشی به عنوان محل تنبیه که شبیه به زندان می گردد.

افسانه ای محلی می گوید این قصر را پادشاهی که در قرن هفتم میلادی حاکم تبت بود، برای ادای احترام به همسر خود بنا نهاده است. پوتالا که نامش را از یکی از کوه های مورد احترام بودایی ها گرفته اند، در طول قرن ها آسیب های بسیاری دید و در مقطعی تخریب شد و قصری که امروز میزبان گردشگران بوده، بنایی است که به طور کلی در طول سال های 1644 تا 1911 بازسازی شده است. پوتالا تا سال 1959 که تبت توسط جمهوری خلق چین اشغال شد، محل زندگی دالایی لاما بود، 14 امین دالایی لاما، بعد از اشغال تبت به هندوستان گریخت و این قصر هم در اختیار چین نهاده شد و تبدیل به موزه دولتی چین شد.

بازدید از این قصر قوانین ویژه ای دارد از جمله اینکه گردشگران نمی توانند هیچ گونه نوشیدنی با خود همراه داشته باشند. استفاده از کلاه و عینک و همچنین استعمال سیگار در داخل قصر ممنوع بوده و گردشگران برای بازدید از این قصر که پر است از اشیای دیدنی با معماری ویژه تنها یک ساعت زمان دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 284

به "بلندترین قصر دنیا در تبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین قصر دنیا در تبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید