بازگشت ترخیص کاغذ به روال عادی

به گزارش مجله ستاره، رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه در سال جاری 887 هزار تن کاغذ وارد کشور شده است، گفت: ترخیص کاغذ به روال عادی بازگشته است.

بازگشت ترخیص کاغذ به روال عادی

مهدی میراشرفی درباره آخرین شرایط ترخیص کاغذ اظهار کرد: در برهه ای از زمان به دلیل ناهماهنگی های ایجاد شده بین بعضی از سازمان ها به ویژه سازمان ملی استاندارد شرایط ترخیص کاغذ، با مشکل روبرو شده بود، به گونه ای که شاهد دپو شدن محموله های کاغذ به میزان حدود 23 هزار تن در گمرک بودیم.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: پس از حل مباحث پیش آمده طی ماه پیش، دیگر مسئله ای در ترخیص کاغذ نیست و فرایند ترخیص این کالا به روال عادی بازگشته است.

او درباره میزان واردات کاغذ طی سال جاری، گفت: طی 10 ماه سال جاری 887 هزار و 521 تن کاغذ به ارزش یک میلیارد و 57 میلیون و 304 هزار دلار به کشور وارد شده است.

ترخیص کاغذ در سال جاری دو مرتبه با مشکل روبرو شد، بار نخست مربوط به اردیبهشت ماه بود که به دلیل عدم مشخص سیاست ارزی معین برای واردات کاغذ، این کالا در گمرکات دپو شد اما بعد از چندی و قرارگیری کاغذ در فهرست دریافت ارز 4200 تومانی مشکل ترخیص حل شد.

مرتبه دوم نیز مربوط به پاییز بود که به دلیل عدم هماهنگی میان دستگاه ها و مسائلی همچون تعرفه، مالیات و عوارض، محموله های کاغذ در گمرکات دپو شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 785

به "بازگشت ترخیص کاغذ به روال عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت ترخیص کاغذ به روال عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید