انتظار عجیب پوتین از اعضای اوپک!

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: رهبری روسیه انتظار دارد اوپک پلاس در ماه آینده کاهش تولیدات نفت را محدود کند.

انتظار عجیب پوتین از اعضای اوپک!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اویل پرایس، روز پنج شنبه الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در کنفرانسی آنلاین بیان نمود اوپک پلاس در مورد توافق کاهش تولید نفت در ماه آگوست هیچگونه برنامه ریزی یا گفت و گویی انجام نداده است.

اوپک پلاس به رهبری روسیه و عربستان سعودی در ماه ژوئن توافق کردند برای یک ماه دیگر تولید نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق نامه تا پایان ماه جولای تمدید شده است. طبق توافق اولیه که در ماه آوریل منعقد شد، کشورهای عضو گروه اوپک پلاس متعهد شدند تا تولیدات نفت را برای دو ماه در ماه های می و ژوئن به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. همچنین مقرر شد میزان تولید نفت از ماه جولای تا پایان سال به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. طبق این توافق قرار بود تولیدات نفت از ژانویه سال 2021 تا آوریل سال 2022 به میزان 5.8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

نواک در این رابطه اظهار کرد که گروه اوپک پلاس اقدامی برای تغییر در پارامترهای کاهش تولید نفت انجام نداده است، از این رو تولیدکنندگان پس از ماه جولای تولید نفت را به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. وزیر انرژی روسیه در مورد عرضه جهانی نفت در هنگام سقوط تقاضا در ماه آوریل شرح داد: احتمالا ذخایر نفت در بدترین زمان سقوط تقاضا به یک میلیارد بشکه رسیده است. اما تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت در ماه ژوئن بر روی توزان عرضه و تقاضا اثر گذاشت. نواک در این رابطه اظهار کرد: این امیدواری وجود دارد که آمار ماه جولای از توازن بازار و یا حتی کسری عرضه خبر دهد. در حالی که روسیه انتظار دارد کاهش تولید نفت اوپک پلاس در ماه آگوست محدودتر گردد، عربستان سعودی در تلاش است توافق کاهش تولید را برای مدت زمان بیشتری تمدید کند تا عدم همکاری کشورهایی مانند عراق، نیجریه و آنگولا در ماه های می و ژوئن جبران گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1091

به "انتظار عجیب پوتین از اعضای اوپک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار عجیب پوتین از اعضای اوپک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید