قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران- قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط 40 درصد از فراوری نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز 65 دلار در هر بشکه عبور کرد.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، بهای نفت برنت برای تحویل در آوریل با 1.3 درصد افزایش، به 65 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در مارس با یک درصد افزایش، به 61 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید.

به گفته معامله گران و مدیران صنعت نفت، در پی سرمای شدید بی سابقه و فلج شدن فعالیت چاههای نفتی و قطع گسترده برق، بیش از چهار میلیون بشکه در روز فراوری نفت آمریکا سقوط نموده است. اختلال در فعالیت پالایشگاهی، تقاضا برای نفت در آمریکا را کاهش داده اما مصرف بنزین هم در شرایط یخبندان که بسیاری از آمریکاییها را در خانه نگه داشته، کاهش پیدا نموده است.

عامل دیگری که از صعود قیمتها پشتیبانی کرد، گزارش موسسه امریکن پترولیوم بود که بیان کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته شش میلیون بشکه کاهش داشته است. آمار رسمی ذخایر نفت روز پنج شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می گردد.

در حالی که تحلیلگران کوشش می نمایند برآورد نمایند اختلال فراوری آمریکا چه مدت طول خواهد کشید، حذف بخش عمده ای از فراوری آمریکا از بازار باعث شده معامله گران دریای شمال محموله های بیشتری از نفت این منطقه را خریداری نمایند و خریداران در آسیا به خرید نفت خاورمیانه با نرخ قیمت بالاتر روی آورده اند.

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش بلومبرگ، نفت سال جاری تحت تاثیر کاهش فراوری داوطلبانه عربستان سعودی و بهبود دورنمای تقاضا، 26 درصد رشد نموده است. این رشد قیمت روز چهارشنبه در پی گزارش داوجونز از برنامه ریزی عربستان سعودی برای افزایش فراوری در ماههای آینده ضعیف شده بود. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز چهارشنبه از فراورینمایندگان اوپک پلاس خواست همچنان جانب احتیاط را حفظ نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1483

به "قیمت نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید