اردوغان: از راهکار های مورد تایید سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می کنیم

به گزارش مجله ستاره، رئیس جمهور ترکیه عصر روز آدینه در پاکستان گفت که آنکارا از راهکار های مبتنی بر قطعنامه های سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می نماید.

اردوغان: از راهکار های مورد تایید سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز آدینه گفت که ما همیشه در کنار پاکستان می ایستیم و در جریان زلزله ای که رخ داد از سوی ملت و دولت پاکستان مورد حمایت قرار گرفتیم.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان صحبت می کرد، اضافه نمود: ملت ترکیه همیشه با ملت کشمیر اعلام همبستگی می نماید و از راهکار هایی که مبتنی بر قطعنامه های سازمان ملل درباره موضوع کشمیر باشد حمایت می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: در زمینه های مختلفی از پاکستان حمایت می کنیم و کوشش می کنیم تا مبادله تجاری با این کشور را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

اردوغان افزود: ترکیه و پاکستان 13 توافقنامه در اسلام آباد امضا کردند که شامل موضوعات امنیتی، بهداشت و آموزش می گردد.

عمران خان نیز در این کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر حملاتی علیه ترکیه در سوریه وجود دارد و پاکستان همیشه درباره این موضوع در کنار ترکیه می ایستد.

از زمان لغو شرایط خودمختاری منطقه کشمیر در اواسط مرداد ماه توسط دولت هند، کشمیر در شرایط امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می نمایند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 798

به "اردوغان: از راهکار های مورد تایید سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: از راهکار های مورد تایید سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید