15 دلیل برای سفر به آنکارا؛ پایتخت زیبای ترکیه!

به گزارش مجله ستاره، دلایل سفر به آنکارا

ترکیه یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار در بین ما ایرانی هاستو سالانه میلیون ها گردشگر به شهرهای مختلف آن سفر می کنند. اگرچه بسیاری از افراد گمان می کنند که پایتخت ترکیه استانبول است، اما باید بدانید که آنکارا پایتخت سیاسی-اداری این کشور است نه استانبول! آنکارا با جمعیت نزدیک به 5 میلیون نفر دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است و دلایل بسیار زیادی برای جذب مسافران و گردشگران دارد. در این مطلب قصد داریم 15 دلیل برای سفر به آنکار را به شما معرفی کنیم که هر کدام به تنهایی کافی هستند تا شما را برای سفر کردن به این شهر زیبای ترکی ترغیب کنند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

15 دلیل برای سفر به آنکارا؛ پایتخت زیبای ترکیه!

1- آنکارا پایتخت ترکیه است!

بله، یکی از مهم ترین دلایل سفر به آنکارا همین موضوع پایتخت بودن آن است. پایتخت هر کشور مهم ترین شهر آن کشور از جنبه های مختلف اداری، سیاسی، تجاری و … است و به همین دلیل هم منطقی است که بسیاری از افراد در سفر به یک کشور به پایتخت آن کشور سفر کنند. افراد با انگیزه ها و اهداف مختلف ممکن است به آنکارا سفر کنند که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم. در ضمنً رزرو هتل آنکارا با پرداخت ریالی و آنلاین را در سایت خبرنگاران می توانید انجام دهید.

2- مراجعه به سفارتخانه ها

در شهر آنکارا سفارتخانه های متعددی وجود دارد که بسیاری از ایرانی ها برای امور مهاجرت و پذیرش تحصیلی به این سفارتخانه ها مراجعه می کنند. بنابراین بسیاری از افراد با اهداف کاری، مهاجرتی، تحصیلی، بیزنسی و …. به آنکارا سفر می کنند.

3- آنکارا بسیار زیباست!

آنکارا اگرچه به دلیل پایتخت بودن بسیار شلوغ و پرازدحام است اما زیبایی های خاص خودش را دارد. در آنکارا دیدنی ها و جاذبه های فراوانی وجود دارد که سفر به این شهر را به سفری خاطره انگیز تبدیل می کند. بنابراین بازدید و مشاهده چهره زیبای شهر و دیدنی هایی مثل قلعه آنکارا، سیتادل یا دژ نظامی، میدان کیزیلی و … می تواند یکی از دلایل سفر به آنکارا باشد.

4- غذا و شکم گردی

بدون شک غذا و تجربه آشپزی و غذاهای خوشمزه یک کشور و شهر می تواند بخشی هیجان انگیز از سفر باشد. آشپزی ترکیه به خاطر خوشمزگی و لذیذ بودنشان شهره عام و خاص هستند و به همین دلیل هم یکی از دلایل سفر به آنکارا می تواند تجربه این غذاهای بی نظیر باشد. آنکارا پایتخت ترکیه است و به همین دلیل در سرتاسر شهر انواع و اقسام رستوران ها، کافه ها و اغذیه فروشی های سیار و …. وجود دارند که غذاهای ترکی مختلف و مختص شهرهای مختلف ترکیه را به مشتریان ارائه می کنند.

5- دسترسی و تردد آسان در شهر

یکی از دغدغه های هر مسافر نحوه دسترسی و تردد در شهر است. خوشبختانه شهر آنکارا از این لحاظ بسیار جهانگرد پسند است و تقریبا محال است که در این شهر گم بشوید. حتی اگر برای اولین بار به این شهر سفر کرده باشید و حتی اگر نقشه هم همراهتان نباشد به راحتی می توانید مسیرتان را پیدا کنید. تمام اتوبوس های شهری در نهایت به منطقه مرکزی کیزیلی می فرایند. همین موضوع یکی از دلایل سفر به آنکارا است و باعث می شود جهانگرد ها از سفر به این شهر واهمه ای نداشته باشند.

6- تحصیل و آموزش

برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه در شهر آنکارا قرار دارند. همین موضوع باعث شده تا جمعیت جوانان این شهر بسیار زیاد باشد و بسیاری افراد برای ادامه تحصیل و آموزش در دانشگاه های این شهر به ترکیه سفر کنند. دانشگاه فنی خاورمیانه که به بهترین دانشگاه فنی کلِ ترکیه هم شهرت دارد در آنکارا و در منطقه کانکایا قرار گرفته است. همچنین دانشگاه معروف حاجت تپه و دانشگاه غازی هم در شهر آنکارا قرار دارند.

7- قلعه آنکارا | Ankara Castle

یکی از بهترین دلایل سفر به آنکارا دیدن از جاذبه های گردشگری مشهور این شهر است. قلعه آنکارا در قرن 7 بعد از میلاد ساخته شده و در طول تاریخ متعلق به امپراتوری رم باستان، امپراتوری بیزانس، ترک های سلجوقی و امپراتوری عثمانی بوده است. امروزه این قلعه مشهور بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند و با دیوارهای بلند و برج و باروهای قدیمی اش یکی از دیدنی های جذاب در آنکاراست.

8- موزه تمدن های آناتولی | Museum of Anatolian Civilizations

موزه تمدن های آناتولی که در سال 1997 به عنوان موزه سال انتخاب شده یکی از بهترین دلایل سفر به آنکارا است. در این موزه مجموعه ای بسیار غنی از اشیاء و آثار تاریخی و هنری مربوط به دوره نوسنگی تا دوران معاصر نگهداری می شود. بنابراین بازدید از این موزه به بهترین شکل شما را با تاریخ پر فراز و نشیب منطقه آناتولی آشنا می کند.

9- جشنواره بین المللی فیلم آنکارا | Ankara International Film Festival

جشنواره فیلم آنکارا یکی از معتبرترین جشنواره ها در منطقه و جهانست و حضور در آن یکی از بهترین دلایل سفر به آنکارا است. این جشنواره در سال 1988 آغاز به کار کرده و امروزه به جشنواره ای معتبر و در سطح جهانی تبدیل شده است. فیلمسازان و هنرمندانی از سرتاسر جهان آثار خود را برای رقابت به جشنواره ارائه می دهند و به آنکارا سفر می کنند.

10- جشنواره موسیقی آنکارا | Ankara Music Festival

یکی دیگر از دلایل سفر به آنکارا حضور و شرکت در یکی از مشهورترین جشنواره ها و فستیوال های موسیقی جهانست. جشنواره موسیقی آنکارا در ماه آوریل برگزار می شود و موسسات و آکادمی های موسیقی، نوازندگان، آهنگسازان و هنرمندانی از سرتاسر اروپا و جهان برای حضور در این جشنواره به آنکارا و ترکیه سفر می کنند.

11- حمام های رمی | Roman Bath

ترکیه و شهرهای مختلف آن مثل آنکارا تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اند و در دوران باستان تحت سلطه امپراتوری رم باستان بوده اند. حمام های رمی در قرن سوم توسط امپراتورم رم باستان ساخته شده اند و امروزه جزء جاذبه ها و دلایل سفر به آنکارا هستند. این حمام ها به سبک سنتی ساخته شده اند و از سه بخش تشکیل شده اند: حمام داغ، حمام گرم و حمام سرد.

12- موزه فضای باز آلتینکوی | Altinkoy Open Air Museum

اگر دوست دارید با سبک زندگی سنتی مردم ترکیه در صدها سال پیش آشنا شوید توصیه می کنیم بازدید از موزه فضای باز آلتینکوی را از دست ندهید. در این موزه در هر قسمت خانه هایی به سبک دوره های تاریخی مختلف ساخته شده و با قرار دادن اشیاء و ابزارآلات زندگی و ظرف و ظروف مختلف سعی شده تا شیوه زندگی مردمان ترک را در معرض نمایش قرار بدهد. اگر به فرهنگ و سبک زندگی سنتی مردم علاقه مندید بازدید از موزه فضای باز آلتینکو می تواند یکی از جذاب ترین دلایل سفر به آنکارا باشد.

13- آکواریوم آکوا وگا | Aqua Vega Aquarium

آکواریوم آکوا وگا داخل یکی از بزرگ ترین مراکز خرید آنکارا قرار گرفته و برای یک تفریح خانوادگی بسیار ایده آل هستند. یکی از هیجان انگیزترین بخش های این آکواریوم تونلی 100 متری است که با آب و موجودات دریایی احاطه شده و تجربه ای بی نظیر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

14- مقبره آتاتورک یا آنیت کابیر | Anitkabir

آنیت کابیر یا مقبره آتاتورک محل دفن و آرامگاه ابدی آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه است. طراحی و معماری این بنای یادبود را دو معمار به نام امین اونات و احمد آردا انجام داده اند و امروزه بازدیدکنندگان زیادی برای ادای احترام و بازدید از مقبره یکی از مهم ترین شخصیت های ترکیه در صد سال اخیر به این مکان می آیند.

15- پارک گنچلیک | Gençlik Park

مسافرانی که با قطار به آنکارا سفر می کنند در مسیرشان حتما با چرخ و فلک بزرگ آنکارا در پارک گنچلیک روبرو می شوند. گنچلیک نام بزرگ ترین پارک عمومی شهر است که محل تجمع و تفریح اهالی شهر و همین طور جهانگرد ها به حساب می آید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 939

به "15 دلیل برای سفر به آنکارا؛ پایتخت زیبای ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دلیل برای سفر به آنکارا؛ پایتخت زیبای ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید