ادامه اعتراضات در هنگ کنگ با وجود کرونا

به گزارش مجله ستاره، با کاسته شدن از سرعت شیوع کرونا ویروس در هنگ کنگ، معترضان این دولت شهر در تازه ترین دور از تجمع های کوچک اما هدفمند، وارد یک مرکز خرید لوکس شدند و شعارهای دموکراسی خواهانه سر دادند.

ادامه اعتراضات در هنگ کنگ با وجود کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از 100 معترض هنگ کنگی در وقت ناهار در لندمارک آتریوم مال واقع در سنترال که جزو مناطق معتبر تجاری و خرده فروشی است، تجمع کردند.

این تجمع در حالی برگزار گردید که قوانین فاصله گذاری اجتماعی تجمع های بیش از چهار نفر را در مکان های عمومی منع می نماید.

معترضان هنگ کنگی آهنگ اعتراضی شکوه برای هنگ کنگ را خواندند و نوشته هایی مانند هنگ کنگ آزاد، انقلاب اکنون و استقلال هنگ کنگ در دست داشتند. یکی از معترضان هم بنری توهین آمیز علیه پلیس هنگ کنگ و خانواده های آن ها در دست داشت.

یکی از معترضان گفت: اعتراضات در چند وقت اخیر بابت شیوع کروناویروس کم شد اما اکنون ما باید دوباره به پا خیزیم و به دنیا نشان دهیم که ما تسلیم نشده ایم. ما هنوز هم بابت چیزی که سال پیش برای آن می جنگیدیم، مبارزه می کنیم.

این معترض هنگ کنگی که دست نوشته ای شامل پنج درخواست جنبش اعتراضی همراه داشت، گفت نگران انتقال ویروس حین این اعتراضات نیست چون مردم هنگ کنگ منضبط هستند و می دانند با پوشیدن ماسک چطور از خودشان محافظت نمایند.

پلیس هنگ کنگ یک ساعت و نیم بعد از شروع اعتراضات وارد این مجتمع تجاری شد و از مردم خواست محل را ترک نمایند و به تجمع نمایندگان هشدار داد که آن ها در حال نقض قوانین فاصله گذاری اجتماعی هستند و هرگونه مشارکت خلاف مقررات است.

پلیس چندین معترض را هم بازداشت کرد اما این معترضان ساعاتی بعد آزاد شدند. یکشنبه و سه شنبه هم اعتراضاتی در دیگر مجتمع های خرید هنگ کنگ برگزار گردید که پلیس آن ها را متفرق کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 965

به "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ با وجود کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ با وجود کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید