احتمال وقوع خاموشی در تابستان

به گزارش مجله ستاره، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در شرایط فعلی اندازه مصرف مازوت در نیروگاه ها کاهش یافته و 20 درصد مصرف سوخت نیروگاه های کشور مازوت است.

احتمال وقوع خاموشی در تابستان

به گزارش ایسنا، محسن طرزطلب با اشاره به آخرین شرایط تعمیرات نیروگاهی، اظهار کرد: تلاش ما این است که تا اردیبهشت ماه عملیات تعمیرات نیروگاه ها به انتها برسد؛ ممکن است چند روز تاخیر داشته باشد، اما فرایند کار در حال انجام است.

وی با اشاره به شرایط تامین برق در پیک تابستان 1401 و احتمال وقوع خاموشی ها، گفت: تلاش می کنیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم و برای ان مساله نیز اقداماتی اجرا شده، اما با این حال ممکن است که شاهد خاموشی در کشور باشیم.

وزیر نیرو نیز به تازگی در همین رابطه گفت: تمامی تعمیرات نیروگاه های کشور تا قبل از پیک تابستان 1401 به انتها می رسد، بخش قابل توجهی از نیروگاه های بخار و گاز باید مراحل تعمیرات اساسی را انجام دهند که بیش از 50 درصد تعمیرات به انتها رسیده است.

به گفته علی اکر محرابیان، قبل از پیک برق تابستان 1401 تمامی تعمیرات به انتها رسیده و نیروگاه های کشور با تمام ظرفیت آماده تولید انرژی برق خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2026

به "احتمال وقوع خاموشی در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع خاموشی در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید