احتمال ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل چقدر است؟

به گزارش مجله ستاره، به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه نو در ییل بینش مهمی را در خصوص موارد نو کووید-19 (مواردی که افراد واکسینه شده کامل به وسیله سارس-کوو-2 آلوده شده اند) و افرادی که به ویژه در برابر بیماری های جدی آسیب پذیر هستند، ارائه می دهد.

احتمال ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل چقدر است؟

در مطالعه ای که بر روی بیماران بستری در سیستم سلامت Yale New Haven انجام شد، محققان 969 فرد را که در طول 14 هفته بین مارس و ژوئیه 2021 به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، شناسایی کردند. از این گروه 54 نفر به طور کامل واکسینه شدند.

هیونگ چون، استادیار پزشکی (قلب) در دانشگاه ییل و نویسنده ارشد این مطالعه که در 7 سپتامبر منتشر شد، می گوید: این موارد بسیار نادر است، اما با ظهور انواع مختلف و گذشت زمان بیشتری از زمان واکسیناسیون بیماران، بیشتر می گردد.

تا 30 آگوست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گزارش هایی از 12 هزار و 908 بیمار مبتلا به عفونت های پیشرفته دریافت نموده بود که در بیمارستان بستری یا فوت نموده بودند (کمتر از 0.008 ٪ از افراد کاملا واکسینه شده در آمریکا). شناسایی افرادی که بیشتر محتمل است بعد از واکسیناسیون به بیماری شدید کووید -19 مبتلا شوند، برای کوشش های مستمر برای کاهش تاثیر این عفونت های مهم بسیار مهم است.

در حالی که محققان در مطالعه نو طیف وسیعی از شدت بیماری را در بین بیماران کاملا واکسینه شده که در بیمارستان بستری شده و به کرونا کبتلا شده بودند، مشاهده کردند، بیش از یک چهارم این گروه مبتلا به بیماری شدید یا بحرانی بودند. همه بیماران مبتلا به موارد شدید یا بحرانی (در مجموع 14 نفر) به اکسیژن اضافی احتیاج داشتند، چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده و سه نفر فوت کردند.

میانگین سنی این بیماران بین 65 تا 95 سال بود و از قبل بیماری های زمینه ای از قبیل بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 داشتند، گروهی از بیماران هم از دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کردند که ممکن است از اثربخشی واکسن بکاهد.

چون گفت: بیشتر بیماران کاملا واکسینه شده در صورت آلوده شدن به سارس-کوو-2 علائم خفیف را تجربه نموده و یا بدون علائم هستند. این تحقیق افرادی را که از بیماری شدیدتری رنج می برند، شناسایی می نماید و ما احتیاج به درک بهتری از نحوه مدیریت بهتر این بیماران داریم.

چون تاکید نمود بسیاری از بیماران مبتلا به عفونت های شدید در این مطالعه قبل از اینکه شیوع سویه دلتا، در بیمارستان بستری شدند. او گفت تحقیقات بیشتری برای معین تاثیر نوع دلتا بر مقدار پیشرفت کووید-19 مورد احتیاج است.

چون و همکارانش اکنون در حال آنالیز موارد پیشرفته برای آنالیز آنچه در سطح مولکولی اتفاق می افتد هستند. تیم او میخواهد با مطالعه این بیماران، مکانیسم های منحصر به فردی را که ممکن است منجر به شدت بیماری در موارد پیشرفت گردد، در مقایسه با عفونت های کووید-19 در افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، شناسایی کند.

او گفت: واضح است که واکسن ها بسیار موثر هستند و بدون آن ها ما با یک همه گیری مرگبارتر روبه رو خواهیم بود. واکسن ها هر چقدر موثر باشند، با انواع نو و افزایش موارد ابتلا به عفونت، ما باید در اتخاذ تدابیری مانند استفاده از ماسک در داخل خانه و فاصله گذاری اجتماعی هوشیار باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1787

به "احتمال ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون کامل چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید