آذربایجان: از شروع درگیری ها 2300 سرباز ارمنستانی کشته و زخمی شده اند

به گزارش مجله ستاره، فارس نوشت: وزارت دفاع آذربایجان در گزارشی درباره تلفات و خسارات وارد آورده به طرف ارمنستانی، از کشته و زخمی شدن 2300 سرباز این کشور در حملات باکو از ابتدای درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی اطلاع داد.

آذربایجان: از شروع درگیری ها 2300 سرباز ارمنستانی کشته و زخمی شده اند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

زارت دفاع آذربایجان در بیانیه ای گفت 2 هزار و 300 سرباز ارمنستانی از 27 سپتامبر (6 مهر) در حمله متقابل نیروهای آذربایجانی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، این وزارتخانه اضافه نمود حدود 130 تانک و خودروی زرهی، بیش از 200 سامانه توپخانه ای و موشکی، حدود 25 سیستم دفاع هوایی، 6 منطقه فرماندهی و نظارت، 5 انبار مهمات، حدود 50 فروند ضد تانک و 55 خودروی طرف مقابل را در حملات نابود نموده است.

باکو همچنین گفت که طرف ارمنستانی منطقه تَرتَر را با آتش توپخانه در ساعات صبحگاهی هدف قرار داده است.

وزارت دفاع آذربایجان در ادامه گفت زیرساخت های منطقه در نتیجه درگیری ها آسیب دیده اما حملات طرف آذری آسیبی به غیرنظامیان وارد ننموده است.

دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان با متهم کردن یکدیگر به حملات مستقیم به قلمروهایشان، هرگونه فشار برای برگزاری مذاکرات سازش برای برطرف اختلافات در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را رد نموده اند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد علی رغم درخواست های کشورهای روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و دیگر کشورها برای برقراری صلح و آرامش میان دو کشور، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در گفت وگو با تلویزیون دولتی روسیه، به صراحت احتمال هرگونه مذاکره با طرف ارمنی را رد کرد.

از طرف دیگر، نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در گفت وگو با همین شبکه تلویزیونی توضیح داد که با تداوم درگیری ها و تنش ها، احتمال برگزاری مذاکره با آذربایجان وجود ندارد.

دور جدید تنش های دو کشور ارمنستان و آذریایجان از روز یکشنبه هفته جاری شروع شد و تا به امروز ادامه داشته است.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1156

به "آذربایجان: از شروع درگیری ها 2300 سرباز ارمنستانی کشته و زخمی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان: از شروع درگیری ها 2300 سرباز ارمنستانی کشته و زخمی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید