یورو 2020، دلایلی برای بحث برانگیز بودن پنالتی استرلینگ و ناعادلانه بودن قضاوت داور بازی انگلیس ، دانمارک

به گزارش مجله ستاره، تصمیم داور هلندی بازی تیم های ملی انگلیس و دانمارک برای اعلام یک پنالتی به سود سه شیر، بازخورد منفی گسترده ای در رسانه های اروپایی داشته و پیروزی این تیم را ناعادلانه جلوه می دهد.

یورو 2020، دلایلی برای بحث برانگیز بودن پنالتی استرلینگ و ناعادلانه بودن قضاوت داور بازی انگلیس ، دانمارک

به گزارش خبرنگاران، جنجالی ترین اتفاق در شب پیروزی 2 بر یک شب گذشته (چهارشنبه) تیم ملی انگلیس برابر دانمارک در وقت های اضافه دومین بازی مرحله نیمه نهایی یورو 2020، پنالتی اعلام شده از سوی داور هلندی مسابقه، دنی ماکلی به سود سه شیر بود. او تماس نامحسوس یواکیم مائله هافبک تیم ملی دانمارک با رحیم استرلینگ را پنالتی تشخیص داد و در ادامه حاضر نشد این صحنه را با VAR آنالیز کند تا از تصمیم خود مطمئن گردد و به این ترتیب به سه شیر فرصتی داد تا گل رجحان اش را بزند. به این ترتیب او با این پنالتی به انگلیسی ها عملاً فرصتی داد تا برای اولین بار در تاریخ شان به فینال یورو برسند، فینالی که سه روز دیگر باید در استادیوم ومبلی مقابل تیم ملی ایتالیا انجام دهند.

اما صحنه ای که منجر به پنالتی شد از دو جهت بحث برانگیز و جنجال آفرین بود. سوای اینکه تماس مدافع آتالانتا با بال منچسترسیتی در حدی نبود که استرلینگ را سرنگون کند، داور هلندی با وجود تعلل و تردید محرز تیم داوران ویدئویی، خود حاضر به آنالیز مجدد صحنه برای کسب اطمینان از درستی تصمیمش نشد. بماند که پرتاب نور لیزر از سوی تماشاگران انگلیسی حاضر در استادیوم ومبلی لندن روی صورت دروازه بان دانمارک کاملاً محرز و بود حتی برای لحظه ای تمرکز او را گرفت و با این حال داور حاضر نشد اقدامی در این خصوص انجام دهد.

علت دوم هم این بود که اعلام پنالتی زمانی رخ داد که دو توپ در زمین بازی وجود داشت. دنی ماکله چند دقیقه قبل در صحنه ای مشابه در حالی که توپ در اختیار دانمارکی ها بود، بازی را متوقف نموده بود تا توپ دوم را از زمین بازی خارج کند اما زمانی که این اتفاق حین تملک سه شیر بر توپ رخ داد، حاضر نشد بازی را متوقف کند. کاملاً محرز بود که استرلینگ با دریبل زدن توپ دوم وارد محوطه جریمه دانمارک شد و آنجا از حریف پنالتی جنجالی را گرفت.

پنالتی که هری کین پشت آن ایستاد حتی به وسیله کاسپر اشمایکل مهار شد و تنها در ریباند بود که مهاجم تاتنهام کار نیمه تمامش را تمام کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1722

به "یورو 2020، دلایلی برای بحث برانگیز بودن پنالتی استرلینگ و ناعادلانه بودن قضاوت داور بازی انگلیس ، دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، دلایلی برای بحث برانگیز بودن پنالتی استرلینگ و ناعادلانه بودن قضاوت داور بازی انگلیس ، دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید