کمیسیون تلفیق در اصلاح بودجه 1400 به درستی عمل نکرد ، به گزارش های دیوان محاسبات توجهی نشد

به گزارش مجله ستاره، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هرساله اعتراض نمایندگان به این موضوع بود که دیوان محاسبات تفریغ بودجه را دیر به مجلس ارسال می کند اکنون که ...

کمیسیون تلفیق در اصلاح بودجه 1400 به درستی عمل نکرد ، به گزارش های دیوان محاسبات توجهی نشد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته اصلاح ساختار یک گلایه ای را به همکاران کمیسیون تلفیق دارم چرا از زحمات کشیده شده کمیته اصلاح بودجه کمیسیون برنامه و بودجه در بودجه نویسی سال آینده استفاده نکردند.

وی ادامه داد: نظام برای این موارد هزینه هایی پرداخت می کند یعنی یک دیوان محاسباتی تشکیل می شود تا به بودجه سال اینده کمک کند، اما به گزارش های این دیوان هیچ توجهی نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هرساله اعتراض کنندگان به این موضوع بود که دیوان محاسبات تفریغ بودجه را دیر به مجلس ارسال می کند اکنون که گزارش تفریغ یک ماه زودتر به دست مجلس رسیده است سوالی که هست واقعا چقدر گزارش تفریغ بودجه در کمیسیون تلفیق مورد توجه واقع نشد؟.

زنگنه اضافه نمود: بنده پیشنهادی به کمیسیون تلفیق دادم مبنی اینکه حدود 40 درصد احکام بودجه سال 98 عملکردی نداشته است دوباره در بودجه سال آینده تکرار نشود، اما دوباره در لایحه بودجه دیده می شود و حتی به رئیس دیوان محاسبات این مورد را تذکر دادم که این 40 درصد را حذف کنند که پاسخ دادند بودن این احکام ضرری ندارد.

زنگنه شرح داد: این چه قانون نویسی است؟ یعنی آن جایی که در بودجه انحراف داشتیم چرا آن انحراف باید دوباره تکرار شود. مثلا در حوزه تسهیلات، در حوزه های ارز انحرافاتی وجود داشت، اما دوباره همان اشتباه را کردند یعنی باید به طور کلی باید گفت که کمیسیون تلفیق در بودجه نویسی از گزارش دیوان محاسبات استفاده نکرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1475

به "کمیسیون تلفیق در اصلاح بودجه 1400 به درستی عمل نکرد ، به گزارش های دیوان محاسبات توجهی نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون تلفیق در اصلاح بودجه 1400 به درستی عمل نکرد ، به گزارش های دیوان محاسبات توجهی نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید