کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری 2 نفر در هفتکل

به گزارش مجله ستاره، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از کشف یک دستگاه فلز یاب در شهرستان هفتکل اطلاع داد.

کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری 2 نفر در هفتکل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه 21 تیرماه 99 با اعلام این خبر گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان هفتکل طی گشت زنی در سطح شهر به دو نفر با هویت معلوم که به صورت عابر پیاده بودند، با تیزبینی و هوشیاری مشکوک شدند.

او با بیان این که پس از عملیات بازرسی و تفتیش آنان، یک دستگاه فلزیاب (گنج یاب) کشف شد، ادامه داد: متهمان دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: فلزیاب مکشوف نیز پس از صورتجلسه تحویل مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هفتکل شد.

او توضیح داد: هرگونه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون دریافت مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی جرم محسوب می گردد.

مکناوی اضافه کرد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی با آن به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد؛ در این راستا از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در میان بگذارند.

هفتکِل از شهرستان های استان خوزستان و در جنوب باختری ایران با مرکزیت شهر هفتکل است. مردم هفتکل از دو قوم لُر بختیاری و ترک قشقایی هستند. از لحاظ جغرافیایی نیز هفتکل تقریباً در مرکز استان خوزستان قرار گرفته است و فاصله این شهر تا اهواز مرکز استان خوزستان 90 کیلومتر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1111

به "کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری 2 نفر در هفتکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری 2 نفر در هفتکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید