کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/سمنان رئیس پلیس راه استان از کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در این استان خبر داد.

کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان

سرهنگ کبیری،در جمع مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه ترافیک و سفر اظهار کرد: با اقدامات مطلوبی که در سطح محورهای استان اجرا شده، در 10 ماهه سال جاری، شاهد کاهش 30 درصدی فوتی های تصادفات در راه های استان بودیم.

وی ادامه داد: میزان فوت شدگان در 10 ماهه سال گذشته، 259 مورد بوده که سال جاری با کاهش 78 نفری، این میزان به 181 نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه در بحث تصادفات منجر به جرح نیز در 10 ماهه سال 98 تعداد دو هزار و 480 نفر مجروح شدند که این میزان در سال 99 با کاهش 25 درصدی همراه بود افزود: در 10 ماهه سال 99، تعداد 3 هزار و 215 مورد تصادف خسارتی در راه های استان به وقوع پیوسته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 98، بالغ بر 29 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل تصادفات در راه های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در 10 ماهه نخست سال 99 ، نسبت به سال قبل 26 درصد کاهش داشته است افزود: عدم توجه به جلو با 54 درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه های استان در 10 ماهه سال 99 به خود اختصاص داده است.

سرهنگ عباسی جانشین رئیس پلیس راهور استان سمنان اظهار کرد: در جاده های درون شهری استان سمنان در سال های گذشته 59 نقطه حادثه خیز شناسایی شد که تا به امروز رفع مشکل و ایمن سازی در 35 نقطه حادثه خیز اجرا شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز میزان تصادف های فوتی درون شهری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد 12 مورد، معادل 46 درصد کاهش یافت و موارد جرحی نیز تعداد 463 مورد معادل 20 درصد کاهش داشت.

جانشین رئیس پلیس راهور استان سمنان افزود: تصادفات خسارتی درون شهری استان در سال 99، نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر 22 درصد کاهش داشته است. همچنین در همین مدت میزان سوانح رانندگی خسارتی در جاده های درون شهری استان به نسبت سال قبل 22 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به فراوانی راکبین موتور در تصادفات درون شهری اعلام کرد: از 14 موردی که در تصادفات معابر درون شهری در سال جاری منجر به فوت شده است، تعداد 6 فقره معادل 43 درصد مربوط به راکبین موتورسیکلت و 43 درصد مربوط به عابرین پیاده و مابقی متعلق به رانندگان است.

وی خواستار توجه بیشتر شهرداری ها به رصد شرایط نقاط حادثه خیز درون شهری رفع نقص شده شد و افزود: با اقدامات خوبی که اخیرا در خصوص نصب دوربین های ثبت سرعت و نظارتی در معابر درون شهری استان اجرا شده که امیدواریم این اقدامات تقویت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1493

به "کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید