کاشت آسان بادام زمینی در گلدان

به گزارش مجله ستاره، کاشت بادام زمینی در یک گلدان بسیار ساده است و تنها راه آن داشتن بادام های خام است.

کاشت آسان بادام زمینی در گلدان

به گزارش خبرنگار ،کاشت بادام زمینی بسیار ساده و مفید است، برای کاشت آن کافی است تنها دو عدد بادام زمینی خام را در وسط گلدان بکارید، اگر فضای آن را دارید به عنوان یک منبع درآمد زا می توانید بذر آن در باغچه بکارید.

رشد بادام زمینی یک دوره یک ساله دارد، بهترین زمان کاشت آن اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت است که خطر یخ زدگی و سرمای زمستان آن را تهدید نکند.

برای کاشت بادام زمینی شما نیاز به خاک با زهکشی بالا دارید. بهترین خاک برای این گیاه خاک شنی مخلوط با کود فراوان است.پس از مخلوط و زیر و رو نمودن خاک با کود، بذر بادام زمینی را در عمق 5 تا 7 سانتیمتری از خاک بکارید و اگر گیاه را در باغچه می کارید، بذر بادام زمینی را در فاصله 15 تا 18 سانتی متری از هم و در ردیف هایی که 1 متر از هم فاصله دارند در خاک بکارید.بهتر است هر بذر را در یک گلدان نسبتا بزرگ بکارید.

بعد از کاشت دانه ها، آبیاری کامل انجام دهید. در طول مدت رشد مراقب باشید سطح خاک همواره مرطوب باشد، زیرا خاک های شنی سریع خشک می شوند.

توجه داشته باشید که گیاه بادام زمینی به سرما بسیار حساس است؛ بنابراین از قرار دادن گلدان در برابر باد سرد پرهیز کنید. همچنین در باغچه، اگر دمای هوا کاهش داشت، گیاه را با پلاستیک بپوشانید تا از خطر سرما در امان بماند.

گل گیاه بادام زمینی قبل از میوه دادن به سمت زمین خم می شود و دانه های جوان را در زمین دفن می کند. به همین دلیل است که به این گیاه، بادام زمینی می گویند. دانه های بادام زمینی در داخل زمین رشد کرده و می رسند.

خاک: خاک هایی با بافت سبک شنی، شنی لومی و لومی شنی که زهکشی در آن ها به آسانی و بطور طبیعی صورت می گیرد برای کاشت بادام زمینی مناسب است.

دما: گیاه بادام زمینی بسیار گرما دوست است و به آب و هوای گرم نیاز دارد. بهترین دما برای کاشت بادام زمینی 22 تا 25 درجه سانتی گراد است و گیاه تا دمای 25 درجه را نیز تحمل می کند. همچنین لازم به ذکر است حداقل درجه حرارت خاک برای جوانه زدن بادام زمینی حدود 10 درجه سانتی گراد است.

آبیاری: بادام زمینی به آب فراوان نیاز دارد و بایستی سطح خاک همواره مرطوب و نه خیس باشد.

نور: گیاه بادام زمینی برای رشد نیاز به نور قوی و فراوان آفتاب دارد.

برای برداشت دانه های بادام زمینی لازم است ابتدا گیاه را به طور کامل از خاک خارج کنید و بگذارید بادام زمینی ها خشک شوند. سپس دانه های بادام زمینی را از پوسته خارج کنید، آن ها را تفت دهید و از خوردن شان لذت ببرید. همچنین پیشنهاد می کنیم تعدادی از دانه های سالم و درشت بادام زمینی خام را برای کاشت سال بعد نگه دارید.

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

روش نگهداری از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا در گلدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1037

به "کاشت آسان بادام زمینی در گلدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت آسان بادام زمینی در گلدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید