نگهداری درست از آجیل؛ اگر خریدید، خوب نگهداری کنید!

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران - ترجمه از هدی بانکی: مغز ها مفیدند، چون سرشار از پروتئین و چربی های سالم اند. مغز ها طعم خوشایندی هم دارند که کمتر کسی پیدا می گردد آن را نپسندد. اما اگر از آجیل درست نگهداری نکنید خیلی زود فاسد شده و بو و طعم بدی می گیرند و در ضمن دیگر مفید هم نخواهند بود.

نگهداری درست از آجیل؛ اگر خریدید، خوب نگهداری کنید!

مغز ها و آجیل را می توانید با پوست یا بدون پوست نگهداری کنید، اما اگر با پوست شان باشند مدت طولانی تری سالم می مانند. به هر حال چه ترجیح بدهید آجیل را با پوست آن نگه دارید و چه بدون پوست، باید آن ها را در ظرفی بریزید که هوا داخلش نگردد تا سطح رطوبت شان در حد مطلوبی حفظ گردد. حتی کیسه فریزر هم می تواند این کار را به خوبی انجام بدهد.

برا حفظ کیفیت آجیل، آن ها را دور از پیاز یا سایر خوراکی های بودار نگهداری کنید، چون به راحتی، بوی اطراف خود را می گیرند. آجیل با پوست را می توانید در دمای اتاق تا سه ماه نگهداری کنید. آجیل با پوست و بدون پوست نیز تا شش ماه در یخچال قابل نگهداری است و در فریزر هم تا یک سال و یا حتی بیشتر، خوب و باکیفیت می ماند. روی بسته های آجیل، تاریخ ذخیره سازی را بنویسید تا بدانید اول از کدام شان بهره ببرید.

اگر آجیل تان طعم ماندگی گرفت، آن ها را به مدت 10 دقیقه در فر با درجه حرارت 350 درجه قرار دهید تا طعم شان برگردد همچنین می توانید آن ها را در کاسه کوچکی به مدت یک تا دو دقیقه مایکروویو کنید. اما در خصوص آجیل فاسد شده نمی توانید انتظار داشته باشید با این روش، سالم گردد. وقتی چربی های موجود در مغز ها فاسد شوند، دیگر نمی گردد کاری کرد.

چند نکته. آجیل بدون نمک طول عمر بیشتری نسبت به آجیل نمکی دارد.. مغز ها به صورت کامل و با پوست ماندگاری طولانی تری دارند.. بادام زمینی و گردو بیشتر مستعد فاسد شدن هستند.. مغز های خام سریع تر از مغز های برشته شده فاسد می شوند.. همواره پیش از استفاده از مغز ها در پخت و پز، آن ها را بچشید و طعم شان را آنالیز کنید.

منابع: thespruceeats, tropicalfoods

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 231

به "نگهداری درست از آجیل؛ اگر خریدید، خوب نگهداری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری درست از آجیل؛ اگر خریدید، خوب نگهداری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید