چگونگی اخذ جریمه های کرونایی ، کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی

به گزارش مجله ستاره، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به تشریح شیوهاخد جریمه های کرونایی پرداخت و گفت: این جریمه ها یا از یارانه افراد متخلف کسر می گردد و یا بر کارت ملی آنها اعمال می گردد.

چگونگی اخذ جریمه های کرونایی ، کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی

به گزارش خبرنگاران، محسن فرهادی در مصاحبه با ایسنا درباره چگونگی شناسایی متخلفان کرونایی و نحوه اخذ جریمه از آنها، گفت: خدمت دهنده ها می توانند بخش دولتی یا بخش خصوص باشند که در هر دو گروه درخصوص جرایم و مجازات ها تا به امروز نیز مسئله ای نداشته ایم. کارمند بخش دولتی در صورت نزدن ماسک و عدم اطلاع به مافوق درمورد ابتلا به کرونا جریمه میگردد که از حقوقش کسر می گردد. در خصوص واحدهای صنفی نیز از آنجایی که دارای پروانه کسب هستند؛ درصورت عدم رعایت پروتکل ها به راحتی می توانیم آنها را جریمه کنیم.

وی درباره نحوه جریمه افرادی که در خیابان تردد می نمایند و شاید شاغل نباشند، ادامه داد: این افراد از طرق مختلف حتی بدون آنکه خودشان درجریان باشند و بدون دریافت کارت ملی و شماره ملی، با روش هایی از سوی نیروی انتظامی جریمه می شوند و میزان جریمه پس از تشخیص هویت می نشیند. ممکن است فرد فرد در جایی شاغل نباشد که جریمه از حقوقش کسر گردد و یا در ابتدا جریمه را نپردازد اما، این بدهی در هویت و کارت ملی فرد نشسته است و در هرمرحله ای که بخواهد خدمتی دریافت کند قابل وصول خواهد بود.

فرهادی اضافه کرد: راه دیگر وصول جریمه ها نیز می تواند نشستن جریمه ها در سیستم دریافت یارانه ها باشد به این صورت که پس از اعلام نیروی انتظامی میزان جریمه فرد توسط بانک کسر می گردد.

وی با تاکید بر عدم برخورد فیزیکی نیروی انتظامی با مردم در خیابان ها برای جریمه نزدن ماسک، اظهار کرد: این جریمه برای تعداد انگشت شمار افرادی اعمال می گردد زیرا عموم مردم تابع نظم و رعایت نکات بهداشتی هستند و جریمه ها چیزی نیست که قرار باشد به ضرر مردم باشد. برخورد با کسی که عمدا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نماید مورد حمایت مردمی خواهد بود که خودشان پروتکل ها را رعایت می نمایند.

وی درباره نحوه نظارت ها بر اجرای قوانین، توضیح داد: برای هر سه گروه کارمندان دولتی، شاغلین بخش خصوص و صنوف و افرادی که جایی شاغل نیستند، نیروی انتظامی و کارمتدان بهداشت محیط همزمان باهم فعال هستند البته ؛گروه سوم طبیعتا وظیفه مستقیم نیروی انتظامی است. بر اساس مصوبه امروز مایقی کسانی که در سامانه SALAMAT.GOV.IR ثبت نام نکردند هم ثبت نام می نمایند و یک هم روش نظارتی دیگر به وسیله QRcode است.

فرهادی درباره اخد جریمه از کارت ملی یا یارانه افراد، گفت: هر شهروند ایرانی شناسایی شده است و شخصیت اجتماعی دارد و پس از شناسایی نیروی انتظامی به راحتی جریمه را اعمال می نماید البته شاید جریمه سریع الوصول نباشد اما بالاخره وصول می گردد زیرا افراد زندگی اجتماعی دارند و احتیاج به استفاده از کارت ملی خود دارند. البته معتقد هستم چون مردم به فکر خودشان و سلامتشان هستند می دانند وضع این جریمه ها به نفع خودشان است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر خطایی در ثبت چهره، کدملی و... توسط نیروی انتظامی رخ دهد، فردی که اشتباها جریمه شده است چگونه می تواند اعتراض خود را ثبت کند؟، اعلام کرد: رخ دادن چنین حالتی هم ممکن است اما راستا به شکلی طراحی می گردد که به وسیله نیروی انتظامی قابل رسیدگی باشد. یکی از راه های اخذ جریمه با متخلفان کرونایی با مستند سازی تخلف است. فراموش نکنیم گام اول فرهنگسازی رعایت نکات بهداشتی است.

وی درباره استفاده از ماسک در خودروهای شخصی تک سرنشین، اضافه کرد: هدف ما بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی است اما زمانی که ماسک در جامعه اجباری شده است طبیعی است که حتی برای سفر با خودروی خود لازم باشد ماسک بزنید.

فرهادی تاکید نمود: قرار است جریمه ها مستقیما به حساب وزارت بهداشت ریخته گردد. بر اساس مصوبه این جریمه ها فقط باید برای اقدام علیه کرونا استفاده گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1248

به "چگونگی اخذ جریمه های کرونایی ، کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی اخذ جریمه های کرونایی ، کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید