چهار روش تهیه ماسک اوسرین برای پوست

به گزارش مجله ستاره، ماسک اوسرین از ماده ای به نام لانولین تهیه می گردد. لانولین در واقع روغن پشم گوسفند است که امروزه ماده کلیدی در ساخت بسیاری از کرم های ضدچروک و مرطوب کننده مانند اوسرین و نیوآ است. این ماسک را با مواد دیگر مانند عسل، آبلیمو و آووکادو برای جوانسازی پوست تهیه کنید.

چهار روش تهیه ماسک اوسرین برای پوست

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - شاید نام برند تجاری اوسرین Eucerin به گوشتان خورده باشد. کارخانه اوسرین نزدیک به یک قرن پیش در شهر هامبورگ آلمان شروع به کار کرد. سنگ بنای تأسیس کارخانه، کشف ماده ای به نام اوسریت (نام علمی لانولین) از روغن پشم گوسفند بود. هرچند نام تجاری اوسرین بسیار شناخته شده است، اما در واقع این ماده یک روغن طبیعی است که خواص بسیاری برای زیبایی پوست دارد. در این گزارش با بهترین روش تهیه ماسک های اوسرین برای پوست آشنا می شوید.

روغن اوسرین چیست؟

همانطور که می دانید روغن و آب دو ماده امتزاج ناپذیرند به این معنی که نمی توان این دو ماده را با هم ترکیب کرد. در واقع با ترکیب آب و روغن یک محلول دو فاز خواهیم داشت: فاز آب و فاز روغن که با یک مرز تعیین از یکدیگر جدا شده اند. در دنیای مولکولی، برخی از مولکول ها می توانند به عنوان یک ماده حد واسط باعث ترکیب شدن روغن و آب می شوند. این مولکول ها با نام کلی امولسیون شناخته می شوند. اوسریت یا همان اوسرین نیز یکی از موادی است که باعث پایدار شدن آب در روغن می گردد. این ماده می تواند مولکول های آب را درون اسید های چرب ضروری بدن پایدار کند و به سلول ها تحویل دهد؛ بنابراین این ماده پایه ساخت بسیاری از کرم های برند های مختلف و ماده کلیدی محصولات شرکت اوسرین است. در ادامه با روش تهیه ماسک اوسرین آشنا می شوید.

1- ماسک اوسرین برای برطرف افتادگی پوست

افتادگی پوست یا شل شدن آن به طور معمول در اثر کمبود چربی پوست یا کاهش میزان کلاژن اتفاق می افتد. در این شرایط یکی از بهترین روش های برای درمان افتادگی پوست استفاده از ماسک کلاژن است. به این معنی که از مواد ارگانیک و خانگی که باعث تقویت کلاژن سازی در پوست می شوند بهره ببرید. اما برای تجدید چربی های پوست احتیاج به استفاده از امولسیون ها دارید که به طور همزمان، آب و چربی مورد احتیاج پوست شما را تأمین نمایند. اوسرین بهترین گزینه برای تجدید آب و اسید های چرب پوست است؛ بنابراین برای درمان افتادگی پوست از ترکیب زیر یاری بگیرید:

  • 1 قاشق روغن اوسرین
  • 1 قاشق روغن زیتون
  • 1 آووکادو
  • چند تکه خیار

قبل از هرچیز خوب است بدانید که می توانید روغن اوسرین یا کره آن را از عطاری ها تهیه کنید. این ماده را با روغن زیتون و قطعات رنده شده خیار ترکیب نموده و بافت های آووکادو را هم به آن اضافه کنید. این ماسک افتادگی پلک و پوست شما را به خوبی درمان می نماید و باعث شادابی و شفافیت پوست می گردد.

2-ماسک اوسرین برای خشکی پوست

همانطور که متوجه شدید مهم ترین خاصیت اوسرین پایدار کردن مولکول های آب درون چربی هاست؛ بنابراین اگر پوست شما خشک و شنماینده است می توانید از ماسک های اوسرین به راحتی برای درمان خشکی پوست بهره ببرید. این ماسک ها موجب تقویت پوست شما و آبرسانی آن می شوند. پوست ما علاوه بر آبرسانی احتیاج به رطوبت هم دارد و رطوبت پوست به معنی تثبیت مولکول های آب درون سلول هاست. به یاری اوسرین ماسک زیر را برای برطرف خشکی پوست تهیه کنید:

  • 1 قاشق روغن اوسرین
  • 1 قاشق روغن نارگیل
  • 1 قاشق گلاب
  • 1 قاشق عسل

این مواد را به خوبی ترکیب نموده و با یک برس نرم و تمیز روی سطح پوست پخش کنید. از این ترکیب برای آبرسانی و درمان خشکی پوست زانو و آرنج هم می توانید بهره ببرید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند سپس آبکشی کنید.

3- ماسک اوسرین برای درمان لک صورت

لکه های صورت معمولاً در اثر آفتاب سوختگی، افزایش سن پوستی، اسکار زخم ها یا جای جوش پدید می آیند. ماسک اوسرین برای درمان همه این موارد، گزینه بسیار مناسبی است. این ماسک به محو شدن لکه ها و روشن شدن پوست هم یاری می نماید و پوستی نرم و شفاف برای شما به ارمغان می آورد. این ماسک را با روش زیر برای درمان لکه های صورت تهیه کنید:

  • 1 قاشق روغن اوسرین
  • 1 قاشق آبلیمو
  • 1 قاشق ماست

همانطور که می دانید ماست خاصیت لایه برداری داشته و به روشن شدن پوست یاری می نماید. همچنین چربی مورد احتیاج پوست را به خوبی تأمین می نماید. مواد را به خوبی ترکیب نموده و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان لکه های صورت هفته ای دوبار از این ماسک بهره ببرید. میزان حساسیت پوست نسبت به نور خورشید پس از استفاده از ماسک آبلیمو افزایش می یابد؛ بنابراین هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.

4-ماسک اوسرین برای پوست چرب

اگر شما پوست چرب و جوش دار دارید، باز هم به چربی حاصل از ماسک اوسرین احتیاج دارید. اما روش استفاده از این ماسک برای شما کمی متفاوت است. ممکن است پوست شما در اثر استفاده از محلول ها یا صابون های ضدجوش، دچار خشکی موضعی در برخی از نواحی مانند گونه ها شده باشد. در این شرایط برای تأمین آب و چربی مورد احتیاج پوست از ماسک اوسرین و عسل بهره ببرید. عسل خاصیت آنتی باکتریایی داشته و علاوه بر از بین بردن باکتری های مولد جوش صورت، آب مورد احتیاج سلول ها را نیز تأمین می نماید. این ماسک را با روش زیر برای درمان جوش صورت و چربی پوست تهیه کنید:

  • 1 قاشق روغن اوسرین
  • 1 قاشق عسل
  • چند قطره روغن درخت چای
  • 1 قاشق گلاب

این مواد را به خوبی ترکیب نموده و با یک برس تمیز و نرم روی سطح پوست به خصوص نواحی گونه و چانه پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. از این ماسک برای درمان جوش های صورت و تأمین اسید های چرب ضروری پوست، هفته ای دوبار بهره ببرید.

با خواص اوسرین برای نرمی و لطافت پوست آشنا شدید. همانطور که اشاره شده اوسرین اصل را می توانید از عطاری های معتبر تهیه کنید. دقت داشته باشید ماده اوسرین معمولاً به شکل جامد است. به خاطر داشته باشید که رنگ اوسرین زرد است و به صورت کره اوسرین به فروش می رسد. شما هم می توانید تجربیات و سوالات خود را درباره ماسک اوسرین و سایر انواع ماسک صورت در بخش نظرات با در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1476

به "چهار روش تهیه ماسک اوسرین برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار روش تهیه ماسک اوسرین برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید