چهارخطه وعده ای!

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/لرستان خرم آباد- کوهدشت یکی از محورهای لرستان بوده که به جاده مرگ معروف است و هر سال در این محور تصادفات زیادی رخ می دهد و به همین خاطر طرح چهارخطه آن 16 سال پیش در دستور کار نهاده شد.

چهارخطه وعده ای!

این پروژه 87 کیلومتر طول راستا دارد که سال 83 با اعتبار حدود 70 میلیارد تومان کلنگ زنی شد و قرار بود نوروز 89 زیر بار ترافیک برود.

در سال های اخیر تعداد تصادفات این جاده خیلی زیاد و در عوض کوشش برای تکمیل آن کم بوده و پس از 16 سال هنوز نیمه تمام است!

این جاده غیراستاندارد سبب مرگ و زخمی شدن خیلی ها شده و به خودروهای بسیاری نیز آسیب وارد نموده و مردم کوهدشت به همین دلیل از شرایط پروژه 16ساله ناراضی هستند.

هنوز هم دلهره تردد در این جاده با مسافران همراه است و بسیاری از والدین تا رسیدن به مقصد نگران فرزندان هستند و این در حالی است که معلوم نیست چه زمانی جاده به طور کامل چهارخطه می گردد و وعده های انتها هر سال هنوز هم شنیده می گردد.

یکی از رانندگان تاکسی این جاده به خبرنگاران گفت: نمی دانیم تا چه زمانی باید منتظر افتتاح کامل این چهارخطه باشیم و چند نفر دیگر را باید به علت غیراستاندارد بودن جاده از دست بدهیم!

وی ادامه داد: انتظار می رود مسئولان برای تکمیل این پروژه بیشتر کوشش نمایند و آستین همت را بالا بزنند، چون از لحاظ استهلاک و تصادف یکی از بدترین جاده های کشور است.

وعده افتتاح در سال 94

شهرام ملکی، مدیرکل وقت راه و شهرسازی لرستان خرداد 93 در مورد این پروژه گفته بود: چهارخطه خرم آباد- کوهدشت که هم اکنون در چند قطعه در دست اجرا است تا انتها سال 94 به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 69.5 کیلومتر از 85 کیلومتر این پروژه در دست اجرا است، توضیح داد: تا به امروز در مجموع 35 کیلومتر از این چهارخطه به بهره برداری رسیده است.

ملکی یادآور شد: مطالبات این پروژه هم اکنون 30 میلیارد تومان است ولی با این وجود کار از سوی پیمانکار تعطیل نشده و به طور مستمر این پروژه فعال است.

صحبت های ملکی در حالی مطرح شده که مطالبات پیمانکار یکی از موضوعات مهم این پروژه بوده و همچنان هم ادامه دارد.

تکرار وعده افتتاح در سال 94

الهیار ملکشاهی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس دی ماه 93 با بیان اینکه چهارخطه خرم آباد- کوهدشت جزء پروژه های مهر ماندگار شده، تاکید نموده بود: تا اواسط سال 94 این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه خدمتی عظیم به مردم است تا مسائل رفت و آمد برطرف گردد، اضافه نمود: اجرای عملیات چهارخطه خرم آباد به کوهدشت 70 میلیارد تومان هزینه داشته است.

ملکشاهی اعلام نمود: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی راستا این چهار خطه به شش قطعه تقسیم و به چهار پیمانکار واگذار شده است.

پس از این صحبت های ملکشاهی چندین وعده دیگر نیز رسانه ای شد اما مطابق پیش بینی ها هیچکدام به انتها نرسید.

بازهم وعده بی تحقق!

نورمحمد فردی بیرانوند، فرماندار وقت کوهدشت درباره این پروژه اسفند 95 به خبرنگاران گفت: 37 کیلومتر این چهارخطه در شهرستان کوهدشت واقع شده و 19 کیلومتر آن در امسال به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیک رفته و تردد در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: باقی مانده محور مذکور نیز در حال کار است و تا انتها نیمه اول سال 96 تکمیل خواهد شد.

فردی بیرانوند اظهار کرد: با تکمیل این چهارخطه مشکل مردم برای تردد در این راستا برطرف و بدون شک تصادفات کاهش خواهد یافت.

تکرار وعده افتتاح در سال 96

محمد اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اسفند 95 در مورد این پروژه گفته بود: چهارخطه محور مواصلاتی خرم آباد- کوهدشت در اولویت قرار گرفته و مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی ضمن تسهیل در اجرای پروژه آن را در نیمه سال 96 به بهره برداری برساند.

تناقض آمار در مقدار اجرای چهارخطه!

احمد مرادپور، معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان شهریور 97 در مورد این پروژه گفت: چهارخطه خرم آباد- کوهدشت یکی از راستاهایی است که همواره بیشترین آمار تلفات را داشته، 86 کیلومتر طول این راستا بوده که 25 کیلومتر آن مانده است.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی هایی که با اداره کل راه و شهرسازی اجرا شده 10 کیلومتر آن تا انتها سال به بهره برداری می رسد و 15 کیلومتر آن نیز تا انتها سال 98 انجام خواهد شد.

با صحبت های مرادپور باید تا حالا این پروژه به بهره برداری می رسید اما ...

تلفات این محور قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست

ماشاءالله نعمتی، فرماندار کوهدشت در مورد آخرین شرایط این پروژه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر 57 کیلومتر آن چهارخطه شده اما تکمیل این پروژه هنوز کار دارد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی لرستان باید جدیت بیشتری برای تکمیل این چهارخطه داشته باشد و نمی دانیم چرا این قدر زمان بر شده است.

فرماندار کوهدشت اظهار کرد: در بحث تلفات انسانی و ضرر به وسائط نقلیه این محور را آنالیز نموده ایم که قابل مقایسه با سایر نقاط استان نیست.

نعمتی با بیان اینکه 16 سال برای 87 کیلومتر توجیه ندارد، تاکید نمود: انتظار داریم در سال 99 تمام پروژه به طور کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد و این یک مطالبه عمومی است.

تکمیل این پروژه از اولویت های ما است!

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در مورد این پروژه گفت: تکمیل چهارخطه خرم آباد- کوهدشت یکی از اولویت های ما در امسال است.

وی ادامه داد: این پروژه به دلایل مختلف ازجمله شرایط توپوگرافی محور، طرح هندسی و همچنین ترافیک محور، تسریع در تکمیل آن از اولویت های ما است.

پیشرفت 80 درصدی پروژه

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در مورد آخرین شرایط این پروژه گفت: هم اکنون چهارخطه خرم آباد- کوهدشت فعال است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه 57 کیلومتر از این پروژه چهارخطه شده است، اضافه نمود: کوشش می کنیم پروژه دیگر تعطیل نگردد و مابقی آن در زمان کمتری به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگاران، جاده خرم آباد- کوهدشت همچنان قربانی می گیرد و امید می رود وعده بعدی آخرین وعده برای تکمیل پروژه باشد و رانندگان و مسافران این راستا با تکمیل آن به آرزوی دیرینه خودشان برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1033

به "چهارخطه وعده ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارخطه وعده ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید