چرا هدست بی سیم برای گیمینگ بهتر است؟

به گزارش مجله ستاره، زمانی که صحبت از هدست گیمینگ می گردد، معمولا بسیاری از گیمرها به یاد هدست های با سیم می افتند. بعضی همچنان بر این باور هستند هدست های بی سیم تاخیر صدای بالایی دارند و مناسب گیمینگ نیستند. اما در این مطلب می خواهیم بگوییم که چرا به عنوان یک گیمر، بهتر است سراغ هدست بی سیم بروید. در ادامه همراه ما باشید.

چرا هدست بی سیم برای گیمینگ بهتر است؟

بهبود قابل توجه در زمینه کیفیت صدا و تاخیر

در گذشته، یکی از مزایای اصلی هدست های سیمی این بود که اتصال باسیم، تأخیر کم تر و کیفیت صدای بهتری را ارائه می داد. این ویژگی باعث می شد که صدای در حال پخش به هیچ وجه دچار تأخیر یا افت کیفیت نگردد. از آنجایی که هدست های بی سیم صدا را به وسیله بلوتوث منتقل می نمایند، ممکن است بخشی از کیفیت و وضوح صدا در این مسیر از بین برود. در بدترین حالت، این موضوع می تواند منجر به تأخیرهای قابل توجه گردد.

اما خوشبختانه در بیشتر هدست های مدرن دیگر این مشکل به آن صورت وجود ندارد. هدست های بی سیم هنوز هم نسبت به نوع باسیم تأخیر بیشتری دارند، اما این تفاوت تنها زمانی اهمیت پیدا می نماید که به طور جدی به انجام بازی های آنلاین رقابتی مشغول باشید. البته در بین مدل های بی سیم هم گزینه هایی وجود دارد که تاخیر صدا اصلا محسوس نیست. بنابراین اگر می خواهید با این مشکل روبرو نشوید، می توانید یک هدست بی سیم باکیفیت خریداری کنید که طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به مدل های با تاخیر صدای بالاتر دارد. برای یک گیمر معمولی، هدست های بی سیم کیفیت صدای مطلوبی را بدون هیچ مشکل قابل توجهی ارائه می دهند. بعلاوه با حذف شدن سیم، از سایر مزایای بی سیم بودن نیز بهره مند خواهید شد.

رهایی از دست کابل ها با هدست بی سیم

احتمالا بارزترین مزیت هدست های بی سیم، نبود کابلی است که دائما هنگام بازی از گوش شما آویزان است. این سیم می تواند حواس شما را پرت کند و در صورت احتیاج به دور شدن از بازی، خطر گره خوردن یا محدود کردن حرکت شما را داشته باشد. اگر از هدست با سیم استفاده می کنید، احتمالا بارها رخ داده که به علت حرکت ناگهانی، با دردسر روبرو شده اید.

البته همچنان باید هدست بی سیم را شارژ کنید و بنابراین قرار نیست به طور کامل از دست کابل ها خلاص شوید. اما می توانید زمانی که از هدست استفاده نمی کنید، آن را شارژ کنید تا برای دور بعدی بازی شما آماده باشد. حتی بعضی از هدست ها دارای داک های شارژ برای شارژ بی سیم هستند که می توانند به عنوان محل نگهداری هدست شما نیز عمل نمایند.

عدم نگرانی بابت آسیب رسیدن به کابل ها

بسته به کیفیت ساخت و برند، سیم های هدست های سیمی ممکن است پس از مدتی فرسوده شوند و در نتیجه غیرقابل استفاده خواهند شد. با اینکه بعضی از آن ها با سیم های جداگانه ای عرضه می شوند که قابل تعویض هستند، در هدست هایی که کابل اتصال آنها به صورت داخلی تعبیه شده است، در صورت فرسودگی یا خرابی سیم، کل هدست از کار خواهد افتاد.

این موضوع در خصوص هدست های بی سیم نیز صدق می نماید، زیرا آن ها اغلب برای اتصال به کنسول یا رایانه شما به دانگل های USB متکی هستند. اما بر اساس تجربه، احتمال خرابی آن ها بسیار کمتر است. سیم ها ممکن است زیر پا قرار بگیرند، حیوانات خانگی آن ها را بجوند یا صرفا با استفاده مکرر فرسوده شوند، در حالی که دوام دانگل ها بسیار بیشتر است. بعلاوه برخلاف کابل شارژ، شما کمتر احتیاج به وصل و جدا کردن مداوم دانگل USB خواهید داشت.

گذر آسان از کنسول به کامپیوتر

در حالی که بیشتر هدست ها با هر پلتفرمی که از هدفون های جانبی پشتیبانی می نماید سازگار هستند، نوع بی سیم آن ها اغلب برای اتصال بسیار راحت ترند. با یک اتصال ساده USB به وسیله بلوتوث، جابه جایی بین پلتفرم ها با یک ست بی سیم معمولاً فقط به وصل کردن دانگل به کامپیوتر احتیاج دارد.

از طرف دیگر، یک هدست سیمی باید مستقیماً به کامپیوتر وصل گردد، که در صورت داشتن کابلی بلند مسئله ای نیست، اما هرچه کابل بلندتر باشد، باید با دردسرهای جانبی بیشتری کنار بیایید.

صرفه جویی در شارژ باتری کنترلر

اگر از کنسول استفاده می کنید، وصل کردن هدست سیمی به کنترلر، به معنای آن است که باتری کنترلر زودتر خالی می گردد. بعضی از هدست های سیمی به وسیله USB متصل می شوند، اما هر نوعی که از اتصال استاندارد 3.5 میلی متری استفاده می نماید، مانند بسیاری از ست های مخصوص کنسول از سونی یا مایکروسافت، از کنترلر شما برق می گیرد.

از طرف دیگر، هدست های بی سیم باتری داخلی دارند. تا زمانی که شارژ شوند، فشار روی کنترلر شما صفر است، که می تواند جلسات بازی طولانی تری را بدون احتیاج به وصل کردن آن به برق تضمین کند.

بی سیم بودن هدست لزوما به معنای گران تر بودن نیست

اگر برای خرید هدست بی سیم بودجه محدودی دارید، باید بگوییم که گزینه های مالی و بسیار جذابی در بازار وجود دارند. طبیعتا هرچقدر پول بیشتری پرداخت کنید، با تاخیر صدای کمتر و کیفیت بهتر روبرو می شوید. ولی با توجه به اولویت هایی که دارید، شاید مقدار تاخیر صدا برای شما اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد و در این حالت یک گزینه مالی هم برای شما کافی خواهد بود. اما در کل نمی توانیم جذابیت یک هدست بی سیم را برای گیمینگ کتمان کنیم و اگر در پی خرید هدست بی سیم هستید، می توانید در خبرنگاران از بین گزینه های زیادی دست به انتخاب بزنید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1403 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2299

به "چرا هدست بی سیم برای گیمینگ بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هدست بی سیم برای گیمینگ بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید