سفارت آلمان کجاست؟ (آدرس، ساعات کار و اطلاعات مربوطه)

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران | سرویس عمومی - آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری در قاره اروپا بوده که پایتخت آن برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند هم مرز است. مساحت این کشور 357382 کیلومتر مربع بوده و با 82 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور اروپاست. سفارت آلمان در تهران، خیابان فردوسی واقع شده است. در این مطلب اطلاعات تکمیلی سفارت کشور آلمان آورده ارائه شده است.

سفارت آلمان کجاست؟ (آدرس، ساعات کار و اطلاعات مربوطه)

اطلاعات و آدرس سفارت آلمان در تهران

آدرس: تهران - خیابان فردوسی - شماره 324/320

کدپستی: 11365

صندوق پستی: 179-11365

تلفن: 39990000

اطلاعات در خصوص ویزا: 39991213 - 39991499

شماره فاکس بخش ویزا: 39991860

سایت سفارت آلمان: سایت رسمی سفارت آلمان در تهران

آدرس پست الکترونیکی: [email protected]

بخش حقوقی و کنسولی

در این مراکز خدمات کنسولی سفارت و درخواست های گوناگون آنالیز و ارائه می شوند.

ساعات کاری سفارت آلمان

یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه: ساعت 7 الی 15:30

دوشنبه و سه شنبه: ساعت 7 الی 16

ماه های جولای و آگوست (یکشنبه تا پنجشنبه): ساعت 7:30 تا 14:30

بخش تائید مدرک (یکشنبه تا پنج شنبه): ساعت 7:30 تا 10:30 (با مشخص وقت قبلی)

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات تائید مدارک، هزینه ها و سایر سوالات، می توانید به سایت سفارت، قسمت راهنمای تائید مدارک مراجعه کنید.

نکات مهم برای مراجعه به سفارت آلمان

  • قبل از مراجعه به بخش کنسولی و حقوقی، اطلاعات لازم در خصوص فرایند انجام امور و مدارک مورد احتیاج را به وسیله وب سایت سفارت کسب کنید.
  • در صورت نقص مدارک، باجه ها درخواست شما را نخواهند پذیرفت.
  • تمامی هزینه های خدمات کنسولی به صورت نقد و به ریال دریافت می گردد.
  • در بخش حقوقی و کنسولی چک پول هم پذیرفته می گردد.
  • جهت درخواست تائید مدارک، کپی برابر با اصل، تائید امضا، گواهی های کنسولی و مشاوره در امور حق ارث، تابعیت و خانواده، مشخص وقت قبلی ضروری است؛ می توانید به وسیله لینک سفارت که در بالا ارائه شد اقدام کنید.

دریافت وقت از سفارت آلمان

نکات زیر برای دریافت وقت سفارت کشور آلمان به وسیله وب سایت سفارت (برای ارائه درخواست ویزاهای بلندمدت) کاربرد دارد.

  • بعد از مراجعه به سایت و دریافت وقت سفارت می توانید مراحل دریافت وقت سفارت را پیگیری کنید. بعد از اینکه طبق هدایت ها ثبت نام کردید، 2 ایمیل دریافت خواهید کرد؛ ایمیل اول ظرف 30 دقیقه بعد از ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد و شامل تائیدیه و کد پیگیری است. ایمیل دوم چند هفته بعد ارسال خواهد شد که ایمیل وقت سفارت بوده و تاریخ و زمان دقیق مصاحبه در آن اطلاع رسانی می گردد.
  • در فرایند جدید دریافت وقت سفارت کشور آلمان، نزدیک ترین وقت سفارت به متقاضیان داده خواهد شد. ثبت نام در این سامانه تنها چند دقیقه زمان خواهد برد.
  • بعد از اینکه ثبت نام شما تمام شد و ایمیل شماره پیگیری را دریافت کردید، امکان پاسخگویی به سوالات مربوط به شرایط درخواست و زمان اعلام وقت سفارت را نخواهید داشت.
  • سفارت در اولین فرصت، وقت قطعی شما برای مصاحبه ویزا را به وسیله ایمیل اعلام می نماید. این ایمیل شامل یک لینک برای تائید وقت و لینک دیگری برای باطل کردن وقت است. اگر ظرف مدت 7 روز بعد از دریافت ایمیل وقت آن را تائید نکنید، به صورت اتوماتیک وقت شما حذف خواهد شد.
  • اگر در زمانی که سفارت برای شما مشخص نموده، امکان حضور در سفارت را نداشته و انصراف خود را اعلام کردید، برای دریافت وقت جدید باید مجدد ثبت نام کنید.

ویزای کوتاه مدت

طبق اطلاعیه درج شده در سایت سفارت آلمان، این سفارت از تاریخ 11 شهریور 1397، برای تسهیل فرایند درخواست ویزای کوتاه مدت (تا حداکثر 90 روز) در آلمان (ویزای شینگن) با شرکت خدماتی ویزامتریک همکاری خواهد نمود. طبق اطلاعات موجود در این اطلاعیه، ویزامتریک، درخواست های ویزا شینگن را در مرکز درخواست ویزا خود که زیر نظر سفارت فعالیت می نماید، می پذیرد.

تذکر مهم: سامانه اینترنتی www.visametric.ir هیچ ارتباطی با سفارت و شرکت کارگزاری ویزامتریک ندارد.

آدرس ویزامتریک: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک 137، ساختمان شیرازی، طبقه اول، کدپستی: 1513933134)

سفارت آلمان در تهران، طبق روال پیشین، درخواست های متقاضیان برای دریافت ویزا را آنالیز و در خصوص آن تصمیم گیری می نماید. ویزامتریک تنها عودت گذرنامه را به عهده خواهد داشت و نقشی در تصمیم گیری در خصوص صدور ویزای متقاضیان یا اطلاعی از دلایل صدور یا رد ویزا نخواهد داشت.

گفتنی است که مشخص وقت و ارائه درخواست برای ویزای بلندمدت (بیش از 90 روز در آلمان)، به عنوان مثال درخواست ویزای تحصیلی، ویزای کار یا پیوست به خانواده همچنان طبق فرایند قبلی انجام شده و تغییری در فرایند این نوع ویزاها اتفاق نیفتاده است. به این ترتیب ثبت نام برای مشخص وقت این دسته از ویزاها و ارائه درخواست، کماکان و منحصرا نزد سفارت انجام می گردد.

توجه: از تاریخ 22 مرداد 1397، ثبت نام برای مشخص وقت درخواست ویزا شینگن به وسیله سایت اینترنتی سفارت آلمان در تهران متوقف شده است. در صورتی که هنوز نسبت به دریافت وقت اقدام ننموده اید،برای دریافت وقت جهت ارائه درخواست ویزا شینگن باید به ویزامتریک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای سفر به آلمان

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان، ضروری است هنگام مراجعه به سفارت، به غیر از فرم درخواست ویزا مدارک زیر را همراه داشته باشید.

قبل از نام بردن از مدارک بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که باید از تمامی مدارک یک نسخه کپی تهیه نمائید. بعد از تطابق اصل مدارک با کپی آن ها مدارک اصلی به شما بازگردانده می گردد. مدارک فارسی تان نیز باید به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شده باشند.

1. شناسنامه ایرانی

2. گذرنامه: گذرنامه شما باید حتما اعتباری بیشتر از 6 ماه از تاریخ خاتمهی اعتبار ویزای درخواستی باشد. از صفحاتی که مهر ویزا در آن خورده و صفحات اول تا پنجم کپی تهیه نمائید.

3. سه قطعه عکس رنگی

  • اگر نام همراهان در پاسپورت درخواست نماینده ویزا درج شده باشد، وجود دو قطعه عکس رنگی از هر یک از آن ها در مدارک الزامی است.
  • عکس ها باید رنگی، زمینه سفید، تمام رخ در ابعاد 4*6، مربوط به کمتر از سه ماه پیش و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم خوانی داشته باشد.
  • طبق مقررات شنگن، عکس شما روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

4. دعوت نامه: دعوت نامه باید به وسیله فردی که شما را می شناسد و مقیم آلمان باشد برای شما ارسال گردد. در صورت نداشتن دعوت نامه برگه ای که تائید کند شما برای تمام مدت اقامت در آلمان هتل رزرو نموده اید ضروری است. همچنین سند مالکیت، قبض اقتصادیات ملکی و یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که شما در آلمان صاحب مسکن هستید، یاری نماینده است.

5. اجازه کتبی و رسمی والدین یا قیم قانونی: مختص بچه هایی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می نمایند.

6. اسناد رسمی شغلی و منابع اقتصادی

  • دقت کنید که قصد سفر و مدت آن باید با سطح امکانات اقتصادی تناسب داشته باشد. این معیار بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت محاسبه می گردد.
  • صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب در دست داشته باشید.
  • حقوق بگیران: گواهی اشتغال به کار (تاریخ دقیق آغاز به کار و مدت مرخصی) ، فیش حقوق ماه قبل و صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب ضروری است.
  • کارکنان مستقل و مشاغل آزاد: کارت صنفی، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب برای ارائه ضروری است.
  • اشخاص تحت تکفل (زنان خانه دار یا فرزندان): گواهی کار، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز متکفل (شوهر، پدر) با تاریخ گشایش حساب خود را به همراه داشته باشید.

توجه مهم: دقت فرمائید که پرینت حساب بانکی باید بر روی سربرگ انگلیسی و مهر شده به سفارت ارائه گردد.

7. گواهی اشتغال به تحصیل: مختص دانش آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان.

8. بیمه مسافرت فردی یا جمعی: برای متقاضیان ویزا الزامی است؛ این بیمه موارد زیر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

  • هزینه های احتاقتصادی بازگشت به میهن تحت مراقبت های پزشکی، هزینه های احتاقتصادی احتیاج به درمان و یا هزینه های بیمارستانی اضطراری.
  • این بیمه همچنین باید تا خاتمه اقامت شما در تمام کشورهای منطقه شینگن معتبر باشد.
  • شرکت بیمه گذار باید نماینده ای معتبر در کشور آلمان داشته باشد.
  • حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ 30 هزار یورو است.

9. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان

10. فاکتور پرداخت شده هتل برای کل مدت اقامت در صورت لزوم

توصیه های کلی سفارت آلمان به متقاضیان ویزا

  • پیش از مراجعه به بخش کنسولی، اطلاعات لازم در خصوص فرایند انجام امور و مدارک مورد احتیاج را به وسیله وب سایت سفارت آلمان کسب کنید؛ در صورت نقص مدارک، باجه از پذیرفتن درخواست معذور است.
  • جهت درخواست گذرنامه جدید و کارت شناسایی آلمانی باید وقت قبلی مشخص گردد.
  • ایمیل های خود را به زبان انگلیسی یا آلمانی ارسال کنید. سفارت آلمان به ایمیل هایی که به زبان فارسی نوشته شده اند، پاسخ نخواهد داد.

سفارت از پاسخ دادن به سؤالات زیر معذور است.

  • پرسش های مربوط به مشخص وقت مصاحبه.
  • پرسش هایی که پاسخ آن ها در سایت سفارت موجود است.
  • پرسش هایی که در حوزه مسئولیت سفارت آلمان در تهران نیست.
منبع: setare.com
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1631

به "سفارت آلمان کجاست؟ (آدرس، ساعات کار و اطلاعات مربوطه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آلمان کجاست؟ (آدرس، ساعات کار و اطلاعات مربوطه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید