تور ارزان هلند: جاذبه های خیره کننده آمستردام

به گزارش مجله ستاره، جاذبه های دیدنی آمستردام

آمستردام یک شهر منحصر به فرد است. علی رغم حضور آشکار هزاران توریست، سبک زندگی این شهر همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. برای تماشای بخشی از این زیبایی ها کافیست به خیابان هایی که کانال آب در آنها جریان دارد سر زده و یا برای مدتی در یکی از کافی شاپ های آن بنشینید. اما در این شهر مکان هایی وجود دارند که به هیچ وجه نباید ملاقات از آنها را از دست بدهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی چند مورد از برترین مکان های دیدنی این شهر اشاره می کنیم.

تور ارزان هلند: جاذبه های خیره کننده آمستردام

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

منطقه کانال رینگ آمستردام

گالری نگهبانان شهر با نام اسکاترزگالری آمستردام، یکی از قدیمی ترین مکان های شهر در کانال رینگ است که گشت و گذار در آن احساس آزادی خواهی، صلح و فراغ بال را تداعی می نماید. قدم زدن در خیابان های کانال یا بهتر از آن سفر کردن با یک قایق گردشگری یا اجاره کردن یک قایق تک نفره از پیشنهادهای خوب در سفر به آمستردام است. یکی دیگر از راه های گشت و گذار در این شهر که به ونیز شمال اروپا معروفیت دارد دوچرخه سواری است. به هر طریقی که می توانید از اقامت در این شهر که یکی از زیباترین شهرهای جهان است لذت ببرید. اگر به قایق ها علاقه مند هستید باید بدانید که در آمستردام جشنواره ای با نام سیل (SAIL) وجود دارد که طی آن کشتی های قدیمی بادبانی به نمایش گذاشته می شوند.

موزه رایکس (Rijksmuseum)

موزه رایکس با بیش از یک میلیون بازدیدنماینده در طول سال از بزرگترین و مجذوب نماینده ترین موزه های هلند به شمار می رود. درهای این موزه در بهار سال 2013 پس از یک دهه بازسازی مجددا گگردده شد که مجموعه ای استثنایی از شاهکارهای هنری دوران طلایی هلند در قرن 17 میلادی را در خود جمع نموده است. نقاشی معروف نگهبان شب اثر رمبرانت و بعضی دیگر از نقاشی های مشهور مانند دختر شیرفروش و زنی در حال نامه خواندن اثر ورمیر، آسیاب بادی در ویجک بیج دوورستد اثر ون روییشدال، شهردار دلف و دخترش اثر جان استین و بسیاری دیگر را می توان در این موزه مشاهده کرد. این آثار نقاشی حیرت انگیز، انعکاسی از تاریخچه و هویت هلند هستند. تندیس های بی نظیر و عتیقه جات گوناگون مانند مبلمان های قدیمی، سفال دلف، ظروف نقره، مدل های کشتی و خانه های عروسکی این نمایش را کامل می نمایند.

موزه ملی دریانوردی هلند (Het Scheepvaart Museum)

موزه دریانوردی پس از بازسازی اکنون یک مکان مجذوب نماینده بخصوص برای بازدید به همراه بچه ها است. این موزه سراسر رنگ و جاذبه با کشتی های بادبانی قرن هفدهم در کنار اسکله که جاذبه های چند رسانه ای مدرن آنها را همراهی می نمایند و مجموعه ای غنی از نقاشی های زیبا، نقشه های قدیمی و مدل های زیبا و جالبی از کشتی ها، همه و همه به درک تاریخچه هلند و ملت کوچکی که قدرتمندترین نیروی دریایی جهان را داشت یاری می نماید.

موزه ونگوگ

این موزه مدرن منزلگاه حدود 200 اثر نقاشی و 550 طرح اولیه که ونگوگ را در همه حالات به تصویر کشیده است می باشد. این موزه بزرگترین مجموعه آثار ونگوگ در تمام جهانست که صدها نامه نوشته شده به وسیله ونگوگ و آثار منتخبی از دوستانش و نقاشان همدوره او هسته اصلی موزه را تشکیل می دهند.

بگینهوف (Begijhof)

برای رسیدن به این باغ زیبا و دلربا که در مرکز شهر در بین خانه های قدیمی محصور شده است باید از یک گذرگاه باریک گنبدی شکل عبور کنید. راهبه های زاهد و جوان بگین جای خود را به زنان مسن داده اند. خانه شماره 34 در این منطقه، قدیمی ترین خانه آمستردام است. ورودی این باغ از سمت میدان اسپو است که تنها چند قدم از خیابان تجاری کالور فاصله دارد و بوسیله یک تابلوی منحنی راستا آن تعیین شده است.

کلیسای قدیم (Oude Kerk)

این کلیسای قدیمی و بزرگ پروتستان با خانه های کوچکی که اطراف آن حلقه زده اند یک مأمن آرام است. بنای این کلیسا، خصوصا برج ناقوس هشت گوشه که به سبک گوتیک - رنسانس ساخته شده ، به وسیله دریانوردان به عنوان انبار آذوقه استفاده می شده است. برای بعضی افراد گشت و گذار در اطراف کلیسا و مشاهده زندگی شبانه این منطقه جالب توجه است.

براون کافی (Brown Café) آمستردام

پس از یک روز پرگشت و گذار در شهر، برترین کار لذت بردن از یک وعده غذایی ساده یا نوشیدن قهوه در یکی از قدیمی ترین کافه های آمستردام به نام براون کافی می باشد. این کافه در نظر اول بسیار قدیمی و شلوغ به نظر می رسد اما فضای داخلی بی نظیر و رفتار محبت آمیز مردم و قیمت های پایین آن زبانزد همگان است. در این کافه که اغلب افراد آن بومی هستند کاملا راحت باشید مثل اینکه یکی از اهالی آمستردام هستید.

پل ماخرهه (Magere Brug)

یک پل دولبه تاشو که دو ساحل رودخانه آمستل را به هم پیوند می دهد. باز شدن لبه های پل 20 دقیقه به طول می انجامد و پل اصلی به قایق ها اجازه عبور می دهد. پل اصلی این رودخانه در سال 1670 ساخته شد اما تا به حال تغییر زیادی ننموده است. با یک نفس عمیق در کنار رودخانه هوای تازه را به ریه های خود دعوت می کنید و از جاذبه این مکان لذت ببرد.

خانه آنه فرانک (Anne Frank House)

خانه آنه فرانک در مرکز شهر آمستردام در واقع مخفیگاهی بوده است که آنه فرانک خاطرات معروف خود را طی جنگ جهانی دوم در آن نوشته است. در بخش پنهانی این خانه چند اتاق خالی وجود دارد که اگر بدانید دو خانواده چطور مدت دو سال در این چهاردیواری کوچک خود را از چشم نازی ها پنهان نموده بودند می توانید تاثیرات انکارناپذیر آن را درک کنید. دفتر خاطرات اصلی در نمایشگاه دائمی خانه آنه فرانک یکی از بخش های دیدنی است.

گالری نگهبانان شهر (Schuttersgalerij)

به قول معروف هر چیز رایگانی لذت بخش است و طبیعتا این گالری مملو از نقاشی های دوران طلایی هلند که درهای آن به صورت رایگان به روی عموم گگردده شده است یکی از لذت بخش ترین مجانی هاست. بوم های نقاشی به نمایش گذاشته شده ممکن است همواره یک شاهکار هنری (مانند آثاری که در موزه رایکس به نمایش گذاشته می گردد) نباشند اما پرتره های شهروندان آمستردامی به همراه همسرانشان خود سندی گویا از تمدن و فرهنگ هلند در قرن ها پیش است.

جدای از این ده جاذبه، در شهر آمستردام نمایشگاهها و شوهای متعددی برای بازدید گردشگران برگزار می گردد:

نمایشگاهها و شوها

تعداد زیاد گردشگرانی که از آمستردام ملاقات می نمایند (17/3 میلون نفر در سال 2014 بر طبق آمار آمستردام سیتی ایندکس) علت بسیار خوبی برای ایجاد جاذبه های بسیار زیاد و جالب توجه در این شهر می باشد. جاذبه های پرطرفدار کنونی مانند موزه مادام توسو (Madame Tussauds) و سیاه چال آمستردام و جاذبه های جدیدی مانند خانه نوشیدنی های بولز جنور اکسپرینس (House of Bols Genever Experience) ، فروشگاه پنیر طعم دار ریپناییر (Reypenaer Cheese Tasting Room)، شهربازی سرپوشیده تون فان (Tun Fun) برای بچه ها و سایر مکان ها مجموعه ای لذت بخش را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور ارزان هلند: جاذبه های خیره کننده آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: جاذبه های خیره کننده آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید