پنجره فرصت برای از سرگیری برجام همچنان باز است

به گزارش مجله ستاره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد که به رغم تدابیر جبرانی ایران در برجام، پنجره فرصت برای بازگشت این توافق به جهت اصلی همچنان باز است.

پنجره فرصت برای از سرگیری برجام همچنان باز است

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، جوسپ بورل روز آدینه در مصاحبه با خبرنگاران بیان داشت: اکنون فرصتی به وجود آمده که نباید آن را از دست داد. من به عنوان هماهنگ نماینده برجام اطمینان دارم که پنجره فرصت دیپلماتیک برای از سرگیری برجام وجود دارد؛ باید از این فرصت استفاده کنیم و روی راه چاره هایی متمرکز شویم تا برجام را به ریل اصلی برگردانیم که تمام طرف ها به تعهداتشان عمل نمایند.

وی تاکید نمود که این فرصت را نباید از دست داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی این مطلب را بیان نمود که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از تصمیم تهران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی تفاهم کردند تا به مدت سه ماه، نظارت و راستی آزمایی های ضروری بازرسان آژانس در ایران به صورت محدود ادامه داشته باشد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که یکشنبه گذشته در همین زمینه به تهران سفر نموده بود، هفته های آینده برای برجام را ضروری خوانده و گفته که توافق موقت آژانس با ایران یک فرصت گران بها به دیپلماسی برای حفظ برجام داده است.

او در مصاحبه با یک رسانه خارجی اوضاع فعلی را شنماینده و حساس توصیف کرد و گفت که تغییر در شرایط بازرسی آژانس از مراکز هسته ای اقدامی در جهت بهتر شدن اوضاع نبوده است.

به ادعای مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با این توافق موقت اطمینان حاصل می گردد که نقاط تاریکی برای بازرسان سازمان ملل وجود نخواهد داشت.

ایران دو سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همیشه گفت که در صورت لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1505

به "پنجره فرصت برای از سرگیری برجام همچنان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره فرصت برای از سرگیری برجام همچنان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید