خاتمه رزمایش 10 روزه آمریکا و عربستان

به گزارش مجله ستاره، عربستان از خاتمه رزمایش دریایی مشترک 10 روزه خود با نظامیان آمریکایی اطلاع داد.

خاتمه رزمایش 10 روزه آمریکا و عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه رزمایش دریایی مشترک مدافع آبی 21 را پس از اجرای آن در دریای سرخ با حضور یگان های دریایی دو طرف به خاتمه رساندند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این رزمایش با هدف تقویت روابط همکاری های نظامی بین نیروی دریایی دو کشور و بعلاوه یاری به تبادل تجربیات و ارتقای آمادگی رزمی یگان های دریایی برگزار گردید.

الخلیج الجدید نوشت که این رزمایش شامل تبادل تجربیات در رابطه با حفاظت از بنادر دریایی و حذف مین ها چه در خشکی و چه در زیر آب بود.

رزمایش سعودی-آمریکایی شامل توسعه توانمندی های دو کشور در تامین امنیت آبراه های منطقه ای و بین المللی و تاکید بر آزادی دریانوردی در دریای سرخ بود.

در این رزمایش یگان های نیروی دریایی شامل قایق های پشتیبانی و بالگرد با هدف اجرای برنامه های کاربردی و مانورهای تاکتیکی شرکت کردند.

این رزمایش در 18 اکتبر شروع شد و به مدت 10 روز طول کشید.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی بعلاوه اظهار داشت که اخیرا در پایگاه هوایی الظفره امارات، تمرینات مرکز جنگ موشک های هوایی 2021 با مشارکت نیروی هوایی عربستان و تعدادی از کشورهای دوست انجام شد.

رزمایش مشترک عربستان در حالی انجام می گردد که آمریکا ماه گذشته مدعی شد که نیروهای نظامی خود را (که در جنگ علیه مردم مظلوم یمن شرکت داشتند) از عربستان خارج نموده است.

اخیرا برگزاری رزمایش نظامی میان کشورهای عربی-عربی یا عربی-غربی در منطقه افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1859

به "خاتمه رزمایش 10 روزه آمریکا و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه رزمایش 10 روزه آمریکا و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید