ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم، غیبت طیبی نگران کننده است

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتسال ایران در سرانجام مرحله گروهی جام جهانی 2021 لیتوانی پیروز شد با کسب 6 امتیاز از گروه F به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و حریف ازبکستان گردد. ایران در مرحله گروهی برابر آمریکا و صربستان پیروز شد و برابر آرژانتین بازنده شد.

ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم، غیبت طیبی نگران کننده است

استیو هریس خبرنگار فوتسال ژاپن که رویدادهای فوتسال دنیا را به دقت زیر نظر دارد، در تبادل نظر با خبرنگاران به ارزیابی جزئی تر عملکرد ایران و سایر تیم ها در جام دنیای پرداخت و ضمن تاکید بر سخت بودن کار ایران برابر ازبکستان، اظهار داشت شانس صعود تیم کشورمان به مرحله نیمه نهایی 50 درصد است.

مشروح تبادل نظری استیو هریس با خبرنگاران در ادامه می آید:

هیچکس صعود 5 تیم آسیایی را پیش بینی نمی کرد

شگفتی جام دنیای فوتسال یک مورد خوشایند بود: تمام 24 تیم بسیار مجذوب نماینده و سازماندهی شده فوتسال بازی کردند. البته که هنوز تفاوت های عظیمی در قابلیت ها وجود دارد اما این اجتناب ناپذیر است. ماجرای اصلی و عظیم، رشد فوتسال آسیا است. هر پنج تیم به مرحله یک هشتم رسیدند. فکر نمی کنم هیچکس این مورد را پیش بینی می کرد.

جام دنیای لیتوانی ورژن دوم کلمبیا است

فکر می کنم جام دنیای 2021 لیتوانی ورژن دوم جام دنیای 2016 کلمبیا است. در کلمبیا، سلسله قهرمانی های برزیل و اسپانیا در هم شکست. آرژانتین قهرمان شد اما همه می دانیم که ایران، پرتغال و روسیه هم می توانستند قهرمان شوند.

برزیل روی کاغذ تیم خوبی است

آرژانتین و اسپانیا به اسم تیم هایی که بیشترین ثبات را در دفاع و حمله دارند مرا تحت تاثیر خود قرار داده اند. برزیل روی کاغذ تیم خوبی است اما من در خصوص ترکیب های چهار نفره برزیل سوالاتی دارم. ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه پرتغال را واقعاً دوست دارم؛ تیمی که مهارت یکسانی در کنترل بازی و ایجاد موقعیت دارد. روسیه و ایران هم مدعی هستند به خاطر دارا بودن استعداد و تجربه. به نظرم قزاقستان تایلند را شکست می دهد اما در میان 10 تیم برتر، شاید قزاقستان آسیب پذیرترین تیم باشد.

استیو هریس

ازبکستان حریف سختی برای ایران است

به نظر می رسد ایران تنها تیم آسیایی در مرحله یک چهارم نهایی باشد؛ اگرچه ازبکستان حریف سختی خواهد بود. وقتی که دو تیم در ماه اکتبر سال گذشته با هم روبرو شدند، ایران دو بار ازبکستان را شکست داد اما تنها با یک اختلاف گل. هر دو بازی را دیدن کردم و می دانم که ایران تقلا کرد. در خصوص سه تیم دیگر آسیایی سخت است که تصور کنیم ژاپن برزیل و ویتنام روسیه را شکست می دهند (ویتنام روز گذشته به روسیه باخت). همانطور که قبلاً گفتم، تایلند می تواند قزاقستان را سورپرایز کند. از تورنمنتی که پیش از آغاز جام دنیای برگزار گردید متوجه شدیم که تایلند پاورپلی (بازی پنج نفره) تاثیرگذاری دارد. آنها ممکن است از این روش برای شکست دادن قزاقستان استفاده نمایند؛ شاید.

نبود طیبی نگران نماینده است؛ احمدی رفتارش را کنترل کند

ایران دقیقاً همان تیمی است که من از چند سال پیش انتظارش را داشتم. می دانستم که به فرهاد فخیم احتیاج می گردد و از اضافه شدنش به تیم خرسند شدم. نبود طیبی نگران نماینده است اما صادقانه بگویم، فکر می کنم احمدعباسی و جاوید از زمان بیشتری که برای بازی دارند لذت می برند. عباسی به ویژه در تیم صاحب صندلیی شده است زیرا او تنها بازیکنی است که به اسم پیوت کلاسیک بازی می نماید. جاوید قبلاً در این صندلی بود اما دیگر این طور نیست. در خصوص دیگر پست ها فکر می کنم احمدی بازیکن مورد احتیاجی است اما او باید یاد بگیرد که رفتارش را کنترل کند. کارت قرمز (در بازی با صربستان) به کل تیم آسیب زد.

تیم ایران باید از حسن زاده پیروی کند

صمیمی (دروازه بان تیم ملی) دقیقاً همان دروازه بانی است که تیم به آن احتیاج دارد. می خواهم بازی های بیشتری از اولادقباد ببینم. فکر نمی کنم او تا الان برترین بازی خود را انجام داده باشد. حسن زاده و توکلی مثل همواره شگفت انگیز هستند. بازگشت اسماعیل پور به فرم مناسب هم خوب است. شجری یک فیکسو با ثبات است. نمی دانم چرا رفیعی پور تا الان بازی نکرده است. مثل همواره: نظم و انضباط: تیم احتیاج دارد تا از حسن زاده پیروی کند و آرام و کنترل شده بماند. احساس خشم و هیجان در درون خوب است نه برای ابراز کردن.

احتمال صعود ایران بیش از 50 درصد است

فکر می کنم احتمال صعود ایران به مرحله نیمه نهایی بیش از 50 درصد است. بازی با ازبکستان ساده نیست. تایلند حریف ساده تری برای ایران نسبت به قزاقستان است (در صورت صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی با یکی از دو تیم تایلند و قزاقستان بازی می نماید). بنابراین اگر تایلند برنده گردد، برای ایران بهتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1802

به "ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم، غیبت طیبی نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران همان تیمی است که انتظارش را داشتم، غیبت طیبی نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید