درخواست یاری عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی

به گزارش مجله ستاره، بر اساس گزارش منابع مختلف عربستان از واشنگتن برای تقویت سامانه های دفاعی خود تقاضای یاری نموده است.

درخواست یاری عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع اعلام کردند، عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی خود در سایه فشارهای واشنگتن برای لغو محاصره از بنادر یمن درخواست یاری نموده است.

بر اساس گزارش روسیاالیوم، ایالات متحده، متحد امنیتی اصلی عربستان سعودی، ریاض را برای باز کردن کامل بنادر و فرودگاه تحت کنترل انصارالله تحت فشار قرار می دهد و بعلاوه انصارالله اعلام نموده که هرگونه مذاکرات برای خاتمه دادن به حملات به گگرددن بنادر مربوط می گردد.

منابع مطلع اعلام کردند که ریاض ابتدا تسلیحات آمریکایی را می خواهد تا به عربستان یاری کند تا سیستم های دفاعی خود را در پی حملات انصارالله با پهپادهای نظامی و موشک های بالستیک تقویت کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، گفت: به طور علنی و خصوصی، ما به موضوع بندر و فرودگاه توجه زیادی داریم... این کار درستی است که عربستان سعودی باید انجام دهد.

این مقام گفت دفاع از عربستان سعودی یک تعهد حیاتی ایالات متحده است و چیزی که سعودی ها به طور خاص در پی آن هستند.

این مقام اضافه کرد: فکر می کنم که گفت وگویی بین ایالات متحده و عربستان سعودی در خصوص اینکه چگونه می توان به برترین نحو به تعهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دفاع از عربستان بدون ارائه سلاح های تهاجمی برای درگیری های یمن عمل کرد، وجود دارد.

واشنگتن و عربستان سعودی هم پیمانان دیرینه هستند، اما روابط این دو کشور از زمان ریاست جمهوری بایدن در ظاهر دچار تنش شده است.

آمریکا چندین بار بر لزوم بهبود شرایط حقوق بشر در عربستان تأکید نموده است.

مقامات سعودی به درخواست ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند و مقامات سعودی گفتند که عربستان می تواند از خود محافظت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1865

به "درخواست یاری عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید