واکسن نو شرکت فایزر مغلوب شد

به گزارش مجله ستاره، شرکت فایزر اظهار داشت واکسن این شرکت برای جلوگیری از عفونت های ناشی از باکتری هایی که عمدتاً به وسیله بیمارستان ها و مطب های پزشکان پخش می گردد، در مرحله آخر شکست خورده است.

واکسن نو شرکت فایزر مغلوب شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت فایزر بیان کرد واکسن خود برای جلوگیری از عفونت های ناشی از باکتری هایی که عمدتاً به وسیله بیمارستان ها و مطب های پزشکان پخش می گردد و حتی می تواند کشنده باشد، نتوانست به هدف اصلی یک مطالعه در مرحله آخر دست یابد.

هنوز هیچ واکسنی برای پیشگیری از بیماری ناشی از باکتری Clostridioides difficile (C. diff) وجود ندارد؛ این درحالیست که این بیماری به وسیله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده به عنوان یک تهدید فوری بهداشت عمومی طبقه بندی شده است.

بیش از 90 درصد از موارد عفونت به کلستریدیوم دیفیسیل پس از درمان یا در حین درمان با آنتی بیوتیک رخ می دهد. کلیندامایسین، سفالوسپورین ها و پنی سیلین ها بیشترین آنتی بیوتیک های مرتبط با عفونت به کلستریدیوم دیفیسیل هستند.

این عفونت با اسهال همراه است که ممکن است به یک بیماری شدید و ناتوان کننده تبدیل گردد و حتی منجر به مرگ گردد. واکسن فایزر تنها 31 درصد در پیشگیری از عفونت بعد از دوز سوم و 28.6 درصد بعد از دوز دوم در مطالعه اثربخشی نشان داد.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/pfizers-vaccine-bacterial-infection-fails-meet-trial-goal-2022-03-01/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2048

به "واکسن نو شرکت فایزر مغلوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نو شرکت فایزر مغلوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید