هشدار هواشناسی و اسامی استان هایی که بارانی می شوند ، پیش بینی افزایش سرعت باد و خیزش گرد و غبار در مرکز

به گزارش مجله ستاره، سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای سواحل جنوبی کشور اظهار داشت: طی 5 روز آینده در سمنان، تهران و البرز با افزایش سرعت باد، خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

هشدار هواشناسی و اسامی استان هایی که بارانی می شوند ، پیش بینی افزایش سرعت باد و خیزش گرد و غبار در مرکز

به گزارش خبرنگاران، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، بعضی منطقه ها واقع در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده و در سایر منطقه ها کشور جو نسبتاً پایداری حاکم است.

از اواخر وقت فردا پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در بعضی منطقه ها شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می دهد. یکشنبه آینده این شرایط علاوه بر منطقه ها مذکور برای بخش هایی از شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

طی 5 روز آینده در شمال شرق، شرق، منطقه های از مرکز کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان های سمنان، تهران و البرز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

گفتنی است طی این مدت در شرق کشور وزش باد شدید همراه با طوفان شن، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. پنجشنبه و آدینه نیمه غربی خلیج فارس، آدینه و شنبه آینده دریای خزر و طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان آغاز: صبح چهارشنبه 1402/05/11

زمان انتها: یکشنبه 1402/05/15

نوع مخاطره: چهارشنبه 1402/05/11: شرق تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی

پنجشنبه 1402/05/12: تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی با حداکثر سرعت 12 متر بر ثانیه

عصر پنجشنبه شمال خلیج فارس جریانات شمال غربی با حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه

آدینه 1402/05/13: تنگه هرمز و خلیج فارس منطقه ها ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر

شنبه 1402/05/14: تنگه هرمز و خلیج فارس منطقه ها ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

یکشنبه 1402/05/15: تنگه هرمز و خلیج فارس منطقه ها ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/11: تنگه هرمز

پنج شنبه 1402/05/12:تنگه هرمز

آدینه 1402/05/13: تنگه هرمز و منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

شنبه 1402/05/14: تنگه هرمز و منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

یکشنبه 1402/05/15: تنگه هرمز و منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و غرب دریای عرب.

اثرمخاطره: اختلال در تردد شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی های تجاری.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2267

به "هشدار هواشناسی و اسامی استان هایی که بارانی می شوند ، پیش بینی افزایش سرعت باد و خیزش گرد و غبار در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی و اسامی استان هایی که بارانی می شوند ، پیش بینی افزایش سرعت باد و خیزش گرد و غبار در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید