هشدار سازمان ملل به قحطی بی سابقه

به گزارش مجله ستاره، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اطلاع داد که شیوع بیماری کووید-19 تعداد گرسنگان تحت پوشش این نهاد وابسته به سازمان ملل را 2 برابر نموده و به 265 میلیون نفر افزایش داده است.

هشدار سازمان ملل به قحطی بی سابقه

دیوید بیزلی (David Beasley) دیروز (آدینه 5 اردیبهشت) در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس اظهار کرد، سازمان متبوعش برای تداوم تأمین مواد غذایی به یاری های بیشتری احتیاج دارد.

فرماندار پیشین ایالت کارولینای جنوبی که به تازگی و پس از سه هفته ابتلا به بیماری کووید-19 بهبود یافته، خود را خوش اقبال دانست که کارش به بیمارستان نکشید و علائمش به تب خفیف و بدن درد خلاصه شد و مشکل تنفسی پیدا نکرد.

بیزلی گفت: این یک بیماری مرگبار است. حتی اگر برای شما مرگبار نباشد، شما می توانید آن را به یک سالمند یا فردی که بیماری زمینه ای دارد منتقل کنید که در آن صورت واضح است که مرگبار خواهد بود.

هشدار قحطی بی سابقه

بیزلی در خصوص تأثیر بیماری کووید-19 بر افزایش گرسنگان دنیا گفت: ما روزانه 100 میلیون نفر را غذا می دهیم و 30 میلیون نفر دیگر برای تأمین غذای خود به ما کاملن وابسته اند. با شیوع بیماری، 130 میلیون نفر دیگر به این جمع اضافه شده و اکنون 265 میلیون نفر در معرض گرسنگی قرار دارند. ما باید به سرعت این مسائل را حل کنیم وگرنه با قحطی هایی روبرو می شویم که در تاریخ دیده نشده است.

مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا، خواهان سرانجام همه جنگ ها و اختصاص حدود 2 میلیارد دلار برای تأمین مواد غذایی و 350 میلیون دلار نیز برای ارسال اقلام پزشکی و کیت های آزمایش و اعزام پزشکان و پرستاران شد.

وی با ابراز نگرانی شدید از اوضاع آفریقا، گفت: امیدوارم کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و آمریکا که بیشترین یاری های اقتصادی را به این سازمان می نمایند هر چه زودتر به شرایط عادی خود بازگردند تا از بروز قحطی وسیع در کشورهای آفریقایی جلوگیری گردد.

بیزلی همچنین احتمال داد که در صورت تداوم بحران کرونا، در شهریور آینده، مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار گردد.

مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا هفته پیش به وسیله تماس ویدئویی به اعضای شورای امنیت گفت: شیوع دنیای کووید-19 در امسال، وخیم ترین بحران انسانی را از زمان جنگ دنیای دوم به بار آورده است.

وی اضافه نمود: تحلیل های ما نشان می دهد اگر نتوانیم به کسانی که به یاری حیاتی احتیاج دارند، رسیدگی کنیم، 300 هزار نفر در هر روز در یک دوره سه ماهه جان خود را به دلیل گرسنگی از دست خواهند داد و این تعداد شامل افزایش گرسنگی ناشی از کووید-19 نیست.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 960

به "هشدار سازمان ملل به قحطی بی سابقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل به قحطی بی سابقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید