هزینه های سفر به دبی چقدر است؟ آپدیت 1402

به گزارش مجله ستاره، دبی یکی از زیباترین و پیروز ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر جاذبه های توریستی بسیاری داشته و همین موضوع باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی توریست برای سفر خود، دبی را انتخاب نمایند. اما یکی از اولین سوالاتی که به فکر همه افراد می رسد، این است که هزینه سفر به دبی چقدر است؟ یا این که چگونه می توان با بودجه کم و مالی به دبی سفر کرد؟ در ادامه این مطلب تمامی هزینه های احتمالی سفر به دبی از یک سفر مالی گرفته تا یک سفر لوکس تخمین زده شده است. اگر می خواهید با هزینه های سفر به دبی در سال 1402 بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

هزینه های سفر به دبی چقدر است؟ آپدیت 1402

هزینه زندگی در دبی

در همان ابتدا باید گفت که دبی یکی از گران ترین شهرهای خاورمیانه و دنیا است. هزینه زندگی در دبی با هزینه زندگی در شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و لندن برابری می نماید. همواره گران بودن زندگی در یک شهر برای ساکنین آن، به این معنی است که هزینه سفر برای مسافران هم بالاست. در دبی هزینه اقامتگاه و بازدید از جاذبه های های گردشگری زیاد بوده و می گردد گفت که جاذبه های گردشگری رایگان زیادی برای بازدید وجود ندارد.

تقریبا برای بازدید از بیشتر جاذبه های معروف دبی، باید مبلغی را پرداخت کنید. اما با این وجود می توان گفت که هزینه سفر به دبی می تواند با توجه به برنامه سفر شما متفاوت باشد. انتخاب نوع اقامتگاه، نوع سفر و تفریحاتی که در دبی دارید، به همراه تعداد روزهایی که قصد دارید در این شهر اقامت داشته باشید، تا حدود زیادی روی هزینه سفر به دبی تاثیر خواهد گذاشت.

هزینه پرواز برای سفر به دبی

یکی از هزینه های ابتدایی که تمامی مسافران باید قبل از سفر در نظر داشته باشند، هزینه بلیط رفت و برگشت به مقصد است. شاید بتوانید هزینه سفر به دبی را با برنامه ریزی کمی پایین بیاورید. اما هزینه رفت و برگشت به طور معمول ثابت بوده و باید حتما برای پرداخت آن برنامه ریزی شده باشد. در سال 2023 هزینه بلیط هواپیما به دبی از 3 میلیون تومان آغاز شده و بیشتر می گردد. 3 میلیون هزینه بلیط پرواز از هواپیمایی های ایرانی با کلاس اکونومیک است.

قیمت بلیط هواپیمایی های دیگر با کلاس های متفاوت از این مبلغ بسیار بیشتر است. البته نمی توان هزینه دقیق را با توجه به نوسانات ارزی تعیین کرد. اما برای خرید بلیط دبی باید هر فرد حداقل 3 یا 4 میلیون برای بلیط هواپیما هزینه کند. علاوه بر هزینه بلیط هواپیما، باید هزینه عوارض خروج از کشور را هم در نظر گرفت. افرادی که می خواهند از کشور خارج شده و به سفر بروند باید برای بار اول 400 تومان، بار دوم 600 تومان و بار سوم به بعد 800 تومان هزینه عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایند. تمامی این هزینه ها باید با هزینه خرید بلیط حساب شوند.

هزینه اخذ ویزای دبی

اگر قصد سفر به دبی به صورت شخصی را داشته باشید، باید برای دریافت ویزای کشور امارات اقدام کنید. در صورتی که با تور سفر نموده باشید این وظیفه بر عهده تور بوده و هزینه آن بر روی پکیج است. اما برای سفر شخصی باید پیش از هر کاری ویزای خود را دریافت کنید. قیمت ویزای دبی به توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد. در صورتی که مسافران قصد دارند تا ویزای دبی را به صورت فوری دریافت نمایند باید یک روز قبل از سفر و در صورتی که بخواهند ویزای عادی دریافت نمایند باید حداقل 7 روز قبل از سفر برای دریافت آن اقدام نمایند. هزینه دریافت ویزای دبی هم جزو هزینه هایی است که باید در فهرست هزینه سفر به دبی قرار بگیرد. هزینه دریافت ویزای دبی در سال 2023 به توضیح زیر است:

  • ویزای 10 روزه یک بار ورود: 300 درهم
  • ویزای 30 روزه یک بار ورود: 330 درهم
  • ویزای 30 روزه چندبار ورود: 550 درهم
  • ویزای 60 روزه چندبار ورود: 770 درهم
  • ویزای 2 روزه: 150 درهم

قیمت ویزای فوری دبی با ویزای عادی تفات داشته و مبلغی دریافت می گردد تا ویزا سریع تر به دست متقاضی برسد. ویزای 10 روزه یک بار ورود برای افراد زیر 18 سال هزینه کمتری داشته و تنها 100 درهم باید بابت آن ها پرداخت گردد. تمامی مراحل اخذ ویزا می تواند به صورت آنلاین انجام گردد.

هزینه اقامتگاه در دبی

بخش بزرگی از هزینه سفر به دبی مربوط به هتل و اقامتگاه مورد نظر مسافران است. در برترین حالت حدود 30 درصد از هزینه سفر به دبی مربوط به هزینه های اقامتگاه می گردد و در یک نگاه کلی می توان گفت که هزینه اقامت در هتل های دبی به هیچ عنوان ارزان نیست. در صورتی که بخواهید از هتل های لوکس تری مانند هتل های 3 ستاره یا بیشتر دبی بهره ببرید، هزینه اقامتگاه به 60 درصد از هزینه های سفر شما هم می رسد. هزینه یک هتل 3 ستاره مناسب برای اقامت در دبی از شبی 700 درهم برای یک اتاق دو تخته با امکانات میانه آغاز می گردد. اما اگر بخواهید یک هتل ارزان قیمت با امکانات تقریبا خوب پیدا کنید، می توانید این مبلغ را به شبی 300 درهم برسانید. در ادامه می توانید آغاز قیمت بعضی از هتل های معروف دبی را مشاهده کنید.

هتل هایی که در این فهرست نام برده شدند در فهرست برترین هتل های دبی قرار دارند و اقامت در آن ها بسیار گران است. اما مسافران می توانند در هتل های ارزان تری هم اقامت داشته باشند و هزینه کمتری پرداخت نمایند. در ادامه می توانید فهرست بعضی از هتل های ارزان تر دبی که امکانات تفریحی رفاهی بسیار خوبی دارند به همراه آغاز قیمت هر اتاق در ازای یک شب را مشاهده کنید.

هزینه رفت و آمد در سطح شهر در دبی

سیستم حمل و نقل عمومی دبی بسیار عالی بوده و وجود وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و تراموا می تواند هزینه سفر به دبی را برای شما تا حدود زیادی پایین بیاورد. جاذبه های گردشگری دبی در تمامی سطح شهر پراکنده شده اند و هزینه رفت و آمد در سطح شهر تا حدود زیادی به مقصد شما بستگی خواهد داشت.

در صورتی که بخواهید از تاکسی بهره ببرید، زودتر به مقصد خود می رسید، اما هزینه سفر شما افزایش پیدا می نماید. اگر امکان دارد که نقشه مترو و اتوبوس دبی را حفظ کنید، می توانید هزینه سفر به دبی را تا حدود بسیار زیادی کاهش بدهید. در دبی اتوبوس قایق هایی هم وجود دارند که بیشتر جنبه تفریحی دارند تا جنبه حمل و نقل عمومی. قیمت این اتوبوس ها بالا بوده و اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید، پیشنهاد ما این است که از این اتوبوس ها فاصله بگیرید.

هزینه تاکسی های دبی از 6 صبح تا 10 شب حدودا برابر با 8 درهم و از 10 شب تا 6 صبح برابر با 9 درهم است. در صورتی که از فرودگاه تا هتل با تاکسی سفر کنید این مبلغ کمی افزایش خواهد داشت و به 12 درهم می رسد. قیمت پایه کرایه تاکسی در هر کیلومتر 1.82 درهم است. تاکسی ها در دبی از تاکسی متر استفاده می نمایند و هر چه قدر مقصد شما دورتر بوده و در مسیر ترافیک باشد، هزینه سفر شما بیشتر خواهد شد. اگر در یک سفر 7 روزه بخواهید از بیشتر مکان های سطح شهر دبی با استفاده از تاکسی و مترو بازدید کنید، هزینه های شما چیزی حدود 850 درهم می گردد. با یادگیری نقشه متروی دبی می توانید هزینه سفر به دبی را تاحدود بسیار زیادی کاهش بدهید.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری دبی

بی شک زمانی که به دبی می رسید دوست دارید تا از جاذبه های گردشگری این شهر تماشا کنید. همان طور که از ابتدای مطلب اشاره کردیم، بیشتر جاذبه های گردشگری دبی رایگان نبوده و برای بازدید از آن ها باید مبلغی پرداخت گردد. پیشنهاد می کنیم که با صرفه جویی در هزینه های اقامتگاه و سفر در سطح شهر، بیشتر بودجه سفر خود را برای بازدید از این جاذبه های گردشگری نگه دارید. در ادامه می توانید هزینه بازدید از بعضی از جاذبه های گردشگری دبی در سال 2023 یا 1402 را مشاهده کنید.

  • بازدید از برج خلیفه: 174 درهم
  • برج اسکای ویو دبی: 80 درهم
  • باغ میراکل دبی: 75 درهم
  • پالم ویو دبی: 70 درهم
  • تور بازدید از دبی با اتوبوس: 255 درهم
  • تور شخصی دبی: 515 درهم
  • سفر روزانه به ابوظبی: 445 درهم
  • سافاری صحرای دبی: 297 درهم
  • موزه آینده: 149 درهم
  • حمام آفتاب در ساحل جی بی آر: 110 درهم
  • غواصی در دبی: 1800 درهم
  • جشن در قایق تفریحی: 300 درهم

دبی جاذبه های گردشگری دیگری مانند پارک های آبی، لگولند و تفریحات آبی کنار ساحل هم دارد. برای استفاده از بیشتر تفریحات و مکان های توریستی موجود در دبی باید مبلغی را پرداخت کنید. هزینه سفر به دبی به علت این که بیشتر جاذبه های گردشگری این شهر رایگان نیستند می تواند بسیار زیاد باشد. بهتر است که قبل از سفر به این شهر یک برنامه سفر مناسب ریخته و هزینه های بازدید از جاذبه های گردشگری مورد نظر خود را محاسبه کنید.

هزینه غذا و نوشیدنی در دبی

دبی یکی از شهرهایی است که بی شمار رستوران و غذاخوری را در خود جای داده است. زمانی که به این شهر قدم می گذارید می توانید رنج وسیعی از انواع رستوران ها از رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد و کی اف سی گرفته تا رستوران های لوکس و رستوران های محلی را مشاهده کنید. در دبی رستوران های ارزان و غذاهای خیابانی هم پیدا می گردد. پس زیاد لازم نیست نگران هزینه های خورد و خوراک خود باشید. هزینه غذا در دبی می تواند از 20 درهم در یک رستوران ساده آغاز شده و تا 2000 درهم در رستوران های لوکس برج خلیفه ادامه داشته باشد. این بخش از هزینه سفر به دبی کاملا به انتخاب شما در رستوران و غذاهایی که میل می کنید بستگی خواهد داشت.

سفری کم هزینه به دبی

اگر می خواهید سفری ارزان و کم هزینه به دبی داشته باشید، می توانید بعضی از ترفندهای سفر را انجام داده و هزینه سفر به دبی را تا حدود زیادی کاهش بدهید. در ادامه این بخش بعضی از نکات مهم برای داشتن سفری ارزان به دبی برای شما ارائه شده است.

  • فصل مناسب برای سفر به دبی را بشناسید. در فصل های گرمتر مسافران کمتر بوده و قیمت همه چیز در دبی ارزان تر است.
  • تا حد ممکن از بلیط های لحظه آخری ایرلاین های ارزان بهره ببرید.
  • در بافت قدیمی دبی در پی یک اقامتگاه ارزان قیمت باشید.
  • از مترو یا قایق های کوچک برای سفر در سطح شهر بهره ببرید.
  • از رستوران های ساده یا دکه های غذافروشی غذا تهیه کنید.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که برای کاهش هزینه سفر به دبی از تورهای گردشگری در دبی بهره ببرید. هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری دبی زمانی که با تور به این شهر سفر می کنید بسیار کمتر خواهد بود. تمامی این هزینه در پکیج تورها محاسبه شده و دیگر نیازی نیست تا هزینه اضافی پرداخت کنید. با رعایت این نکات می توانید به راحتی یک سفر ارزان به یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه داشته باشید. در صورتی که می خواهید بیشتر با دبی، هتل ها و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید، سایر مطالب خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

هزینه اخذ ویزای دبی چقدر است؟

ویزای دبی انواع مختلفی داشته که هزینه دریافت آن بسته به تعداد دفعات مجاز برای ورود و مدت اعتبار آن از 300 درهم آغاز می گردد. اطلاعات بیشتر در این مطلب ارائه شده است.

هزینه اقامت در دبی چقدر است؟

هزینه اقامت در دبی به انتخاب هتل بستگی دارد. به طور معمول هتل های دبی از شبی 80 دلار آغاز شده تا شبی 1000 دلار آمریکا هم ادامه دارد. قیمت بعضی از هتل های دبی در این مقاله ارائه شده است.

چگونه می توان با بودجه کم به دبی سفر کرد؟

برای سفر به دبی با بودجه کم می توان از پروازهای اکونومیک استفاده کرد، در بافت قدیمی شهر اقامت داشت و از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کرد. ضمناً سفر با تورهای گردشگری دبی می تواند بسیار ارزان تر از سفر شخصی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2311

به "هزینه های سفر به دبی چقدر است؟ آپدیت 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به دبی چقدر است؟ آپدیت 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید