هزینه سفر به دبی

به گزارش مجله ستاره، خرج و مخارج سفر به دبی

سفر به دور دنیا سرگرم کننده، جالب، هیجان انگیز و در نوع خودش شاید ریسک پذیر باشد، مسافرت باعث می گردد که خودتان را از درون آزاد و با هر شرایطی وفق پیدا کنید. من در شرایط سخت کمبوج زندگی کردم و به همین علت رفتن به شهر لوکسی مثل دبی برایم بسیار خوشایند بود. کسانیکه می گویند دبی بهشت کوله گردی نیست راست می گویند مطمئنا بهشت نیست اما مکانی عالی برای گشت و گذار کوله گردهاست، حتی اگر توان اقتصادی کمی دارید اگر اسیر زندگی لوکس این شهر نشوید می توانید به صورت مقرون به صرفه در این شهر زندگی کنید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هزینه سفر به دبی آشنا شوید.

هزینه سفر به دبی

درباره دبی

اول از همه، قبل از اینکه به هزینه های سفر به دبی اشاره کنیم ضروری است که کمی درباره این شهر بیشتر بدانید. دبی یکی از هفت امارات استان متحده عربی و محبوب ترین آن هاست، این شهر هر سال میلیون ها توریست از سراسر جهان دارد، کسانی که با انتخاب تور دبی روزهای فوق العاده ای را در این شهر می گذرانند. فقط 15 درصد جمعیت آن اماراتی و 85 درصد خارجی هستند، اما واقعیت غیر منتظره درباره این شهر این است که دبی همچنان به ریشه های خودش پایبند است و هر شهروندی که قوانین و مقررات آن را رعایت می نماید در آرامش کامل خواهد بود. این شهر با نرخ بسیار کم جرم و جنایت به عنوان امن ترین شهر جهان شناخته می گردد و پلیس ها در آن سوار بر ماشین های لوکسی مثل فراری، بوگاتی، مرسدس بنز و … می شوند.

هزینه سفر به دبی

درهم امارات ارزی است که در دبی استفاده می گردد و هر 100 درهم برابر با 27 دلار است. اگر در هنگام فستیوال های معروف خرید وارد امارات نشوید رسیدن شما به این شهر چندان پر خرج نمی گردد، هر چند بهتر است که برای اینکه با برترین نرخ ها روبرو شوید رزرو خود را زودتر و جلوتر انجام دهید. اگر در دبی در پی تورهای شهری ارزان هستید Rayna Tours تورهای درون شهری را با برترین نرخ ها در اختیار شما قرار می دهد. می توانید به وسیله شهر شارجه به دبی برسید و از راه جاده ای فاصله 20 کیلومتری این شهر تا دبی را طی کنید در این صورت هزینه سفر شما خیلی کم می گردد. خیابان ها، ریل های راه آهن، جاذبه ها، غذا و حتی مردم خونگرم دبی، همه چیز در این شهر باورنکردنی ست، مردم این شهر مشتاق یاری به شما هستند و هر گوشه و کناری را که نگاه می کنیم همه به طور سلیس انگلیسی حرف می زنند. تماشا اینکه مردم مختلف در یک مکان با صلح و هماهنگی زندگی می نماید بسیار جالب است. تعداد زیادی از جمعیت این شهر هندی ، پاکستانی ، بنگلادشی و دیگر آسیایی ها هستند که خیلی از آن ها برای کار به این شهر آمدند.

هزینه حمل و نقل عمومی

مترو : دبی سیستم مترویی بسیار کارامد دارد. قطارهای متروی بدون راننده، سریع ترین و ارزان ترین راه برای سفر در سراسر این شهر است. برای سفر با مترو باید از کارت نول که یک نوع بلیط الکترونیکی است بهره ببرید و پول نقدی نمی توانید بپردازید. بلیط های مختلفی موجود هستند، می توانید با قیمت 1 درهم بلیط قرمز بگیرید و در بیشتر از 10 سفر از آن بهره ببرید.

حمل و نقل جاده ای:در این شهر تاکسی خیلی زیاد استفاده می گردد ولی هزینه آن از اتوبوس بیشتر است. سیستم حمل و نقل اتوبوسی بسیار راحت و آسان است و اتوبوس های خاص زیادی هم وجود دارند که تورهای انحصاری برای توریستان ترتیب می دهند این تورها به شما فرصت این را می دهد تا از مهمترین جاذبه های این شهر با قیمتی مالی تر تماشا کنید. به طور کلی اتوبوس ها به کسانی با عایدی پایین سرویس می دهند و بسیار تمیز و سالم هستند. برای هر سفر با کارت نول باید 2 درهم هزینه کنید اما این اتوبوس ها مخصوصا در ساعات اوج ترافیک کمی آهسته هستند.

منو ریل: منوریل، جزیره مصنوعی پالم جمیرا را به دبی مارینا وصل می نماید و فقط دو ایستگااه در پارک آبی آتلانتیس و برج های گیت وی دارد، هزینه سفر با آن حدود 25 درهم است.

قایق سواری:قایق که قدیمی ترین روش جابجایی در خور دبی است بر دبی را به دیره وصل می نماید. حتما این قایق ها را امتحان کنید چون خیلی سرگرم کننده هستند و هزینه آن فقط 1 درهم است. اگرمی خواهید یکی از این قایق ها را برای خود دربست کنید باید 100 درهم پول بدهید.

هزینه اقامت در دبی

برای محل اقامت، انتخاب های زیادی را پیش رو دارید، هر چند که هتل های بسیار لوکسی دارد اما می توانید اقامتی ارزان هم داشته باشید. پیدا کردن خوابگاه کمی سخت است، هاستل ها انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که بودجه کمی دارند اما تعداد آن ها محدود است. قیمت هتل از 25 دلار در هر شب آغاز می گردد، اگر قصد ندارید که از مترو بهره ببرید می توانید هتل هایی را در خارج از شهر بگیرید قیمت آن ها نسبت به هتل هایی که در مرکز شهر قرار دارند خیلی ارزن تر است. این شهر لوکس ترین هتل جهان -برج العرب- را دارد که هزینه هر شب اقامت در آن حداقل 24 هزار دلار است . معمولا هزینه اقامت در هتل های معمولی برای هر شب 35 تا 50 دلار است که امکاناتی مثل وای فای و وسایل راحتی دارند و ممکن است امکانات تفریحی مثل استخر و باشگاه نداشته باشند.

هزینه غذا در دبی

اگر می خواهید برای غذا پول کمتری بدهید باید حاضر باشید که در هر جایی (منظورم غذاهای خیابانی هست) غذا بخورید. دبی شهری است که گرینه های غذایی زیادی دارد و تقریبا همه غذاهای معروف جهان شامل ژاپنی، چینی، هندی، بنگلادشی، عربی، پاکستانی، اماراتی ، پرتغالی، تایلندی، اروپایی و … در آن پیدا می گردد. رستوران ها و غذاخوری هایی با قیمت های مختلف دارد، در حالی که در خیابان شیخ زاید و دبی مارینا رستوران های لوکسی وجود دارد جاههایی مثل دیره و الکرامه مرکز غذاخوری های ارزان و غذاهای خیابانی است. هزینه میانه غذای کامل در غذاخوری های ارزان بین 4 تا 9 دلار است، فست فود و ساندویچ قیمتی حدود 1 تا 2 دلار دارند.

نکات غذایی در دبی:

  • دبی از نظر کیفیت و بهداشت غذا بسیار شرایط خوبی دارد اما باز هم اگر می خواهید از غذاهای خیابانی خرید کنید مراقب تمیزی آن ها باشید.
  • طبق استاندارهای جهانی آب دبی برای آشامیدن مناسب است به همین علت لزومی ندارد که آب معدنی های گران خریداری کنید و می توانید مستقیم از شیرها آب بنوشید.
  • انعام دادن به پیشخدمت ها یک انتخاب است و اجباری نیست.

هزینه بازدید از جاذبه های دبی

شما قطب تفریحگاهی جهان را که تا همین چند دهه پیش یک دهکده کوچک ماهی گیری بود چگونه توصیف می کنید؟ بلندترین برج جهان - برج خلیفه- (که سه برابر برج ایفل ارتفاع دارد)، بزرگترین فواره موزیکال جهان، بزرگ ترین باغ گل طبیعی جهان و جاذبه های خیلی زیاد دیگر که همه آن ها در سراسرجهان معروف و باشکوه هستند. خیلی از این جاذبه ها چندان گران نیستند و حتی رایگانند. سکوی مشاهده برج خلیفه در طبقه 124 و 148 به ترتیب قیمت 35 و 95 دلار دارد.

باغ معجزه: بزرگ ترین باغ گل طبیعی جهان بیش از 45 میلیون گل در شکل ها و طراحی های زیبا دارد، هزینه بلیط ورودی آن 8 دلار است.

موزه دبی: یکی از برترین موزه های خاورمیانه است و وقتی از آن تماشا می کنید درک شهر برایتان آسان تر می گردد، هزینه بلیط آن 3 درهم (کمتر از 1 دلار) است.

جاذبه هایی مثل فواره دبی، مال دبی، آکواریوم دبی رایگان هستند، اما جاههایی مثل دلفیناریوم، دهکده جهانی، اسکی و … هزینه ورودی بالایی دارند.

نکاتی برای سفر به دبی

  • دبی خیلی خیلی گرم است. این شهر بیابانی در اوج ماه های تابستان واقعا گرمای طاقت فرسایی دارد حتی با وجودیکه بیشتر جاذبه های توریستی شهر سیستم تهویه دارند و خنک می شوند باز هم گرم است. با خودتان حتما کلاه، آفتابگیر، لباس آستین بلند و کرم های ضد آفتاب داشته باشید.
  • قبل از آمدن به دبی هیچ اقدام پیشگیرانه ای برای سلامتی خود لازم نیست که انجام دهید چون همه جای آن کاملا از نظر سلامت امن است
  • شهرهای مهم مثل و فقط چند ساعت تا دبی فاصله دارند، سعی کنید به این شهرها هم سر بزنید.
  • زمانی که در دبی هستید نباید فراموش کنید که یک عصر را در مرکز شیخ محمد بگذرانید چون درک فرهنگی بهتری از این شهر پیدا می کنید .

منبع: loveandroad.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1964

به "هزینه سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید