راهنمایی سرمایه گذاری ها به سمت فراوریات مولد از مولفه های جهش فراوری

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: راهنمایی سرمایه گذاری ها از محل صرف سودجویانه به سمت فراوریات مولد، هدفمند، اشتغال زا و بازارپسند یکی از مولفه های مهم در جهش فراوری است.

راهنمایی سرمایه گذاری ها به سمت فراوریات مولد از مولفه های جهش فراوری

فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران گفت: صادرات استان گیلان سال جاری در سالی که مزین به جهش فراوری است، از حیث وزنی 33 درصد و از حیث ارزش ریالی 16 درصد به نسبت مدت مشابه دوماهه ابتدای سال گذشته افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: نقش آفرینی تمام سازمان ها، حوزه ها و دستگاه ها در راستای تحقق و عملیاتی کردن شعار جهش فراوری را خواهان شد و با بیان اینکه تعامل در این زمینه بسیار اثربخش است بیان کرد: طبق آمارها و اطلاعات موجود صادرات گیلان در دو ماهه نخست سال جاری چیزی حدود 80 میلیون دلار بوده است

دلق پوش تصریح کرد: از صادرات اجرا شده گیلان در سال جهش فراوری، حدود 180 تن با ارزش 33 هزار دلار از بندر آستارا اجرا شده است.

وی تجمیع اراده بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی و همکاری آن ها با هدف افزایش ظرفیت های صادراتی استان گیلان را به عنوان یک ضرورت خواهان شد و اضافه نمود: بدون شک با هدف گذاری مناسب صادراتی و تکمیل زیرساخت ها تجاری به ویژه در حوزه بندر آستارا نه تنها گیلان بلکه شرایط شمال کشور متحول می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در عصر حاضر برای تقویت فراوری باید در راستای افزایش توان صادراتی کوشش گردد، اعلام نمود: برای حمایت مؤثر از بخش فراوری، اجرای معافیت مالیاتی موجود در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مرزی لازم است.

دلق پوش اخذ مالیات ناعادلانه و صرفاً متمرکز بر فراوری را از موانع مهمی که در راستا فراوری سنگ اندازی می نماید، دانست و گفت: همدلی مسئولان و توجه به فراوری دانش بنیان، صادرات محور، متنوع سازی در محصولات فراوریی برای تأمین نیازهای داخلی می تواند اقدامی هدفمند در جهت رونق و جهش فراوری محسوب می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مؤلفه های مهم در جهش فراوری را راهنمایی سرمایه گذاری ها از محل صرف سودجویانه به سمت فراوریات مولد، هدفمند، اشتغال زا و بازار پسند خواند و گفت: این هدف با فعال سازی مراکز مشاوره کسب و کار و مشخص اولویت های جدید سرمایه گذاری متناسب با اقلیم گیلان امکان پذیر می گردد.

وی نظارت بر نحوه تأمین و عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه را از مهم ترین اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد و بیان داشت: در حالی که سایر دستگاه ها و ارگان ها در حوزه کلان با پدیده قاچاق کالا مبارزه می نمایند سازمان صنعت، معدن و تجارت اصل فعالیت خود در این زمینه را در حوزه عرضه معطوف نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه این استان در سال گذشته به نسبت سایر استان های کشور کمترین مشکل را در حوزه قاچاق کالا داشته است اظهار کرد: فرهنگ غنی مردم، تعامل خوب واحدهای صنفی و عملکرد دستگاه های نظارتی از عوامل مهم توفیق گیلان در حوزه مبارزه با بحث قاچاق کالاها است.

لازم به ذکر است؛ پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا، حمایت از فراورینمایندگان، تقویت زیرساخت های ریلی و دریایی در آستارا و بندرانزلی به وسیله تحقق فازهای دوم و سوم راه آهن جمهوری اسلامی در خطه شمال کشور از جمله موضوعاتی است که می تواند توان صادراتی کشورمان را به نحو بهینه ای تقویت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1045

به "راهنمایی سرمایه گذاری ها به سمت فراوریات مولد از مولفه های جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی سرمایه گذاری ها به سمت فراوریات مولد از مولفه های جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید