نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

به گزارش مجله ستاره، معاون پرستاری وزیر بهداشت به تشریح نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت پرداخت و گفت: پرستاران در این طرح خانواده هایی را تحت حمایت خود دارند و آنها را از لحاظ سلامت روانی و جسمی آنالیز نموده و در جهت آموزش خودمراقبتی به خانواده و در نهایت ارتقای سلامت جامعه کوشش می نمایند.

نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

جهت دریافت خدمات هزینه نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دکتر مریم حضرتی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: سلامت از خانواده ها شروع می گردد و هسته اصلی این موضوع خانواده است. زمانی جامعه سالم خواهیم داشت که خانواده سالمی داشته باشیم. پرستار خانواده از گذشته با طرحی به همین نام وجود داشته است، به شکلی که در بیشتر بیمارستان ها پرستار خانواده حضور داشته است.

وی اضافه نمود: پرستار خانواده نیز مانند بهورزان که تعدادی خانواده را تحت پوشش خود قرار می دهند، به همین منوال خانواده هایی را تحت حمایت خود دارند و از لحاظ سلامتی روانی و جسمی افراد خانواده را آنالیز نموده و در جهت آموزش خودمراقبتی به خانواده و در نهایت ارتقای سلامت جامعه کوشش می نمایند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه حدودا 30 سال است که پرستار سلامت جامعه تربیت می کنیم، اظهار کرد: برای این طرح در شروع کار هستیم، اما پرستاران سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی تربیت نموده ایم که اکنون صندلی شان چندان تعیین نیست اما با شروع طرح صندلی شان در جامعه تعیین خواهد شد.

وی با بیان این که جامعه ایرانی در حال پیش روی به سوی سالمندی است، توضیح داد: سالمند بیمار نیست که ملزم به بستری کردن او در بیمارستان باشیم؛ سالمند تنها احتیاج به مراقبت دارد که طرح پرستار خانواده و به کارگیری پرستارانی که در این مدت تربیت نموده ایم، می تواند در تحقق این مهم کمک گر نظام سلامت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 715

به "نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید