نخست وزیر اسپانیا خواهان تمدید حالت فوق العاده برای مبارزه با کرونا شد

به گزارش مجله ستاره، نخست وزیر اسپانیا میخواهد با جلب موافقت مجلس این کشور، حالت فوق العاده برای مبارزه با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در اسپانیا را به مدت 3 هفته تمدید کند.

نخست وزیر اسپانیا خواهان تمدید حالت فوق العاده برای مبارزه با کرونا شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه اسپانیایی ال پائیس، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا روز شنبه خاطرنشان کرد دولتش میخواهد حالت فوق العاده برای مبارزه با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور را تا روز 26 آوریل (7 اردیبهشت) تمدید کند.

با این حال، دولت پدرو سانچز باید قبل از اعلام تمدید حالت فوق العاده در این کشور، نظر موافق مجلس را نیز جلب کند. به نوشته نشریه ال پائیس، پدرو سانچز فردا یکشنبه با رهبران احزاب و همچنین مقامات منطقه ای اسپانیا تبادل نظر خواهد نمود تا آنها را راضی به حمایت از تمدید حالت فوق العاده کند.

کابینه اسپانیا روز سه شنبه برای تصمیم گیری نهایی درباره تمدید حالت فوق العاده در این کشور تشکیل جلسه خواهد داد و در نهایت، تصمیم دولت روز پنج شنبه در مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

دولت اسپانیا در اواسط ماه مارس (اواخر) برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام حالت فوق العاده کرد. در همان زمان نیز مقامات دولت اسپانیا تأکید می کردند که تمدید این حالت فوق العاده برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور کاملاً احتمال دارد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت اسپانیا، تا به امروز حدود 125 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند که از این تعداد، بالغ بر 11700 نفر جان باخته اند.

اسپانیا از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا پس از آمریکا در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است. این کشور از لحاظ آمار قربانیان نیز رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داده و از این لحاظ تنها ایتالیا را بالاتر خود می بیند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 899

به "نخست وزیر اسپانیا خواهان تمدید حالت فوق العاده برای مبارزه با کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسپانیا خواهان تمدید حالت فوق العاده برای مبارزه با کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید