نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 400-1399 اعلام شد

به گزارش مجله ستاره، معاونت آموزشی دانشگاه تهران درخصوص نحوه فعالیت آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399، اطلاعیه صادر کرد.

نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 400-1399 اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، معاونت آموزشی دانشگاه تهران درخصوص نحوه فعالیت آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399، اطلاعیه صادر کرد.

دانشگاه تهران این اطلاعیه را به توضیح زیر صادر کرد:

با توجه به پیش بینی های مسئولین بهداشتی کشور درخصوص تداوم فرایند همه گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت های خطیر دانشگاه، به منظور انتظام بهتر امور و انجام مناسب تر فعالیت های آموزشی سال تحصیلی 400-1399، برنامه ریزی دانشگاه برای نیمسال اول سال تحصیلی با توجه به اصول و سیاست های زیر خواهد بود:

- برنامه ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال یاد شده است. بر این اساس با توجه به ارتقای زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت های آموزشی به وسیله سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد. لازم است اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه و مدیران محترم گروه های آموزشی و معاونان آموزشی واحدها، اقدامات و موارد زیر را در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهند:

- محتوای دروس نیمسال آینده خود را با فرض الکترونیکی بودن آموزش تهیه نموده و آمادگی های لازم را برای استفاده از سامانه های مورد استفاده در دانشگاه داشته باشند.

- پیش بینی و آمادگی لازم برای ارزیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون خاتمه ترم در مشخص نمره نهایی را داشته باشند.

- برای دروس عملی و یا آن بخش از هر درس عملی که امکان ارائه و برگزاری آن با تشخیص استاد و گروه بصورت آموزش الکترونیکی وجود دارد، محتوی تهیه گردد. برای ارائه بخش حضوری دروس عملی متناسب با شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

- آمادگی های لازم برای تغییر فعالیت های آموزشی از الکترونیکی به حضوری در صورت برقراری شرایط مناسب در برنامه ریزی پیش بینی گردد.

- به منظور انجام مؤثرتر فعالیت های آموزشی و هدایت دانشجویان، بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای محترم هیأت علمی حضور حداکثری در محل کار خود داشته باشند. هرگونه کاهش حضور برنامه ریزی شده اساتید، منوط به وجود الزامات اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام رسمی دانشگاه خواهد بود.

- علیرغم وجود مسائل متعدد در حوزه های برنامه ریزی و اجرا، باید کوشش گردد که از تعلیق و انباشتگی فعالیت های آموزشی به خصوص در ارتباط با ارائه دروس عملی و یا اقداماتی که برای دانش آموختگی دانشجویان لازم است، اجتناب گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1095

به "نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 400-1399 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت آموزشی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 400-1399 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید