ناسا به دنبال توسعه چاپ سه بعدی زیستگاه های انسانی در ماه و مریخ است

به گزارش مجله ستاره، برنامه سفر انسان به دیگر نقاط منظومه شمسی این روزها به شکلی کاملاً دقیق پیگیری می گردد. برای این منظور ساخت زیستگاه های انسانی مطابق با شرایط نقاط دیگر از جمله ماه و مریخ لازم است و در این میان چاپ سه بعدی از بهترین گزینه ها محسوب می گردد.

ناسا به دنبال توسعه چاپ سه بعدی زیستگاه های انسانی در ماه و مریخ است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فرایند ساخت سکوهای فرود، زیستگاه های انسانی و جاده ها در ماه احتمالاً متفاوت از ساخت وساز رایج روی زمین است. برای نخستین بار ربات های حفاری باید به اندازه کافی سبک باشند و از سویی بتوانند در گرانش کم ماه حفاری نمایند. همچنین یک سیستم ساخت وساز عظیم باید به اندازه کافی مستقل و مجهز باشد تا بتواند بدون یاری فضانوردان کار کند.

تأکید بر امکان پذیر بودن جابه جایی در ماه

به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، ناسا طرحی مفهومی در زمینه عناصر اصلی مورد احتیاج در سطح ماه برای ایجاد حضور پایدار انسانی دارد. این طرح بر جابه جایی پذیر بودن سازه ها در ماه تأکید دارد تا به فضانوردان اجازه کاوش بیشتر و راهنمایی مأموریت های علمی بیشتری را بدهد.

ناسا در حال آنالیز یک خودروی همه جارو برای ماه (Lunar Terrain Vehicle)، یک سکونتگاه قابل جابه جایی یا خودروی کاروانی ماه (Lunar RV) و یک زیستگاه سطحی بر روی ماه است. به این منظور ناسا یک فرآیند فراوری پیشرفته را توسعه می دهد که یکی از 5 صنعت آینده برای ایجاد بستر کاوش های فضایی و بهبود زندگی روی زمین است. فناوری هایی که می تواند منابع موجود در ماه و مریخ را برای ایجاد زیرساخت های آینده یافته و استفاده کند، از جمله این فرآیندهای پیشرفته است.

  • جزئیات تازه برنامه بازگشت به ماه آرتمیس

همکاری با شرکت های خصوصی

ناسا در حال کار با ICON است که در زمینه تحقیقات اولیه برای توسعه یک سیسستم ساخت وساز مبتنی بر فضا فعالیت دارد. این شرکت دارای مجموعه ای از خانه ها و سازه های چاپ سه بعدی شده روی زمین است و در چالش ساخت وساز روی ماه ناسا به منظور توسعه فناوری های ساخت وساز در خارج از زمین شرکت نموده است.

نیکی ورکهیزر (Niki Werkheiser) مدیر برنامه توسعه تغییردهنده بازی ناسا گفت: برای موفقیت در مأموریت های آینده، از امروز باید در فناوری های پیشرفته و جدید سرمایه گذاری کنیم. این برنامه بخشی از اداره فناوری فضایی آژانس است و تحقیق و توسعه کوتاه مدت به ما امکان می دهد تا وقتی زمان آن فرا می رسد بتوانیم توانایی های خود را در دنیا های دیگر گسترش دهیم.

همکاری با دیگر نهادهای دولتی

نیرو هوایی ایالات متحده آمریکا نیز با شرکت ICON قراردادی تحت عنوان پژوهش های نوآوریانه کسب وکارهای کوچک (SBIR) برای توسعه چاپ سه بعدی سازه های قابل زندگی و کار دومنظوره بسته است. ناسا نیز هزینه بخشی از قرارداد را که موارد مشترک بین برنامه های کاربردی زمین و خارج از آن را آنالیز می نماید تأمین می نماید.

ورکهیزر اضافه کرد: پیوستن نیروهای گوناگون و تقسیم هزینه ها بین چند سازمان دولتی موجب تسریع در برنامه ها می گردد و یاری می نماید تا با هم فناوری هایی را توسعه دهیم که برای بشریت سودمند باشند.

ICON تحت پروژه فناوری های ساخت وساز اتوماتیک سیاره ای از ماه تا مریخ (MMPACT) با مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا نیز برای آزمایش خاک ماه با استفاده از فن آوری های گوناگون پردازش و چاپ همکاری خواهد نمود و ناسا نیز تحت این پروژه همکاری هایی با صنعت، دولت و موسسات دانشگاهی خواهد داشت.

کورکی کلینتون (Corky Clinton) معاون اداره علوم و فناوری مرکز پرواز فضایی مارشال نیز اعلام کرد: ما قصد داریم سطح فناوری و سیستم های آزمایش را افزایش دهیم تا ثابت کنیم امکان ساخت چاپگرهای سه بعدی عظیم مقیاس برای ایجاد زیرساخت هایی در ماه یا مریخ وجود دارد.

او اضافه کرد: این تیم برای طراحی، توسعه و نمایش عناصر نمونه اولیه و مقیاس کامل سیستم ساخت وساز افزایشی، از آنچه که از آزمایش های شبیه ساز ماه می آموزیم، استفاده خواهد نمود.

قرارداد و بودجه

بر اساس پیشرفت فعالیت های این تیم، ناسا می تواند بودجه بیشتری را در اختیار ICON بگذارد و فرصت آزمایش روی سطح ماه را نیز داشته باشد.

جیسون بالارد (Jason Ballard) هم بنیان گذار و مدیرعامل ICON گفت: از زمان تأسیس شرکت ما به ساخت وسازهای خارج از زمین فکر می کردیم. من اطمینان دارم که یادگیری ساخت وساز در دنیا های دیگر، پیشرفت های لازم را برای حل چالش مسکن بر روی زمین فراهم می نماید. این ها کوشش های متقابل و تقویت نماینده است.

قرارداد SBIR بر اساس فعالیت ها و نمونه های تجاری ICON در طول فاز 3 چالش زیستگاه های انسانی چاپ سه بعدی شده ناسا، منعقد شده است. برای چالش فعلی، این شرکت با دانشکده معدن کلرادو همکاری نموده و این تیم جایزه ای را برای چاپ سه بعدی سازه ای به اندازه کافی محکم که بتواند پر شدن با آب را تحمل کند، دریافت نموده است.

امی کامینسکی (Amy Kaminski) مدیر برنامه جوایز و چالش های ناسا در این زمینه گفت: این جایزه راه ندازی شد تا ببینیم آیا رقابت نمایندگان قبلی چالش، از راه های دیگر نیز امکان همکاری با دولت را دارند؟ این روش تازه رویکرد ما را برای دستیابی به گروه های خارج از بخش سنتی هوافضا نشان می دهد تا چالش هایی که در فضا و روی زمین ممکن است ایجاد گردد، با همکاری های منحصربه فرد ناسا برای توسعه فناوری، حل گردد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از زیرساخت های چاپ سه بعدی شده ماه توسط ICON

Credit: ICON/SEArch+

منبع: SciTechDaily

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1200

به "ناسا به دنبال توسعه چاپ سه بعدی زیستگاه های انسانی در ماه و مریخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا به دنبال توسعه چاپ سه بعدی زیستگاه های انسانی در ماه و مریخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید