نائب رئیس سابق SNC-Lavalin از جرم اخلال در قانون تبرئه شد

به گزارش مجله ستاره، سامی بیباوی، مدیر عامل سابق SNC-Lavalin، و وکیل مالیاتی او به ایجاد اخلال در فرایند قانونی متهم شده بودند زیرا آنالیز پفراینده آن ها در دادگاه مدت زیادی طول کشیده بود. بیباوی، که زمانی نائب رئیس غول مهندسی مستقر در مونترال بوده، و وکیلش، کنستانتین کی یرس، در سال 2014 محکوم شده بودند.

نائب رئیس سابق SNC-Lavalin از جرم اخلال در قانون تبرئه شد

به گزارش سی بی سی، این دو به کوشش برای ایجاد اخلال در فرایند قانونی و عدالت در پفراینده دیگری متهم شده بودند که شامل قراردادهای بیباوی در لیبی نیز می شد. قاضی دیوان عالی کبک، گای کورنویر، روز آدینه رای خود را در خصوص این پفراینده اعلام نمود. او از زمان طولانی رسیدگی به این پفراینده یاد نموده و گفته است پفراینده یازده ماه مسکوت مانده بود. قاضی این پفراینده را به کشتی بی ناخدا تعبیر نموده است.

دادگاه آینده

بیباوی هنوز با اتهام فساد و رشوه به مقامات دولتی در ارتباط با قراردادهای SNC-Lavalin با دولت دیکتاتور سابق لیبی، معمر قذافی، رو به رو است. دادگاه این پفراینده به زودی تشکیل خواهد شد.

درخواست برای تبرئه از این اتهامات رد شده است. این پفراینده ریشه در همان بازرسی هایی دارد که به محکومیت SNC-Lavalin منجر شد.

پس از انتشار گزارشی درباره فشار دفتر نخست وزیر بر وزیر دادگستری مبنی بر یاری به فرار شرکت از قانون، این محکومیت ها هر روزه در اوتاوا به جنجال های تازه دامن می زند.

  • استعفای وزیر سابق دادگستری دولت فدرال کانادا

SNC-Lavalin استان کبک دولت فدرال کانادا فساد کبک

منبع: مداد
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1265

به "نائب رئیس سابق SNC-Lavalin از جرم اخلال در قانون تبرئه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نائب رئیس سابق SNC-Lavalin از جرم اخلال در قانون تبرئه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید