ممنوع المعامله S نشوید!

به گزارش مجله ستاره، کارشناس حقوقی بازار سرمایه گفت: ممنوع المعامله بودن یعنی، سهامدار امکان معامله در بورس را به دلایل مختلف از دست می دهد.

ممنوع المعامله S نشوید!

حمیدرضا اسدی کارشناس حقوقی بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی خبرنگاران، در رابطه با این پرسش که ممنوع المعامله s در بورس به چه معناست؟ خاطرنشان کرد: ممنوع المعامله s یکی از ممنوعیت های است که در آن، کلیه کد های سهامدار با ارزش دارایی بیش تر از پنجاه میلیون تومان که در طول مدت 2 سال اقدام به فروش سهام نکرده باشند، دچار ممنوعیت می شود.

این کارشناس حقوقی بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: ممنوع المعامله بودن به این معنی است که سهامدار، امکان معامله را در بازار سهام از دست می دهد.

او در ادامه اضافه نمود: اما باید به این نکته مهم توجه کرد که سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s می شوند، اجازه فروش ندارند، اما خرید برای این کد ها بلامانع است.

بیشتر بخوانید

  • بازگشت سیمان به بورس کالا/ باید فضای مناسبی برای تعاونی ها در جهت توزیع سیمان فراهم شود

این کارشناس حقوقی در رابطه با این پرسش که ممنوع المعامله s به چه صورت رفع می شود؟ خاطرنشان کرد: سهامداران برای رفع انسداد این ممنوعیت، می توانند با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط، برای رفع این نوع ممنوعیت اقدام کنند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که چرا در کل قانون ممنوعیت معامله s وجود دارد؟ اظهار کرد: وجود چنین ممنوعیتی برای محافظت از دارایی استفاده نشده سهامداران و احراز هویت مجدد کد های غیر فعال است. این قانون به طور منظم از سال 91 اجرا شده است، ولی در سال 86 و 87 هم اعمال شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1818

به "ممنوع المعامله S نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع المعامله S نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید