مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به 22 هزار هکتار رسید

به گزارش مجله ستاره، مبارزه ملخ صحرایی در هرمزگان با فعالیت 54 گروه ردیابی از آبان ماه سال 98، تا به امروز به 22 هزار هکتار رسید.

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به 22 هزار هکتار رسید

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تا به امروز 830 هزار هکتار از مزارع و باغ های استان برای مقابله با این آفت مورد پایش و ردیابی قرار گرفته است.

اشرف منصوری اضافه نمود: مبارزه با ملخ های صحرایی در شهرستان های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان، بستک و جزیره های قشم و کیش اجرا شده است.

وی توضیح داد: تا به امروز 54 تن از انواع سموم مورد تائید سازمان حفظ نباتات کشور و تأمین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه و دستکش برای مبارزه با این آفت تهیه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: همچنین 14 دستگاه سم پاش ulv پاش پشت وانتی به همراه 10 دستگاه سم پاش توربینی و یک فروند هواپیمای سم پاش در استان تهیه شده است.

منصوری گفت: باوجود شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا در هرمزگان، فعالان بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، ردیابی و مبارزه شبانه روزی با ملخ صحرایی را انجام می دهند.

نخستین دسته ملخ های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آن ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که به وسیله خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

اسفندماه سال 97، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشور عمان و همچنین آب های دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ ها به 10 استان کشور در سال کشاورزی گذشته (مهر 97 تا شهریور 98) از هرمزگان به عنوان پیروز ترین استان درزمینهٔ مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.

وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 162 هزار هکتار با فراوری سالانه دو میلیون و 400 هزار تن محصول (با موضوع محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 884

به "مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به 22 هزار هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به 22 هزار هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید