لیگ قهرمانان اروپا، پذیرایی لیورپول از رئال مادرید با رؤیای هت تریک، سفر سیتی به دورتموند با اندوخته ای نه چندان مطمئن

به گزارش مجله ستاره، دیدارهای دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف خانگی لیورپول برابر رئال مادرید و جدال تیم های منچسترسیتی و دورتموند در آلمان به خاتمه می رسد.

لیگ قهرمانان اروپا، پذیرایی لیورپول از رئال مادرید با رؤیای هت تریک، سفر سیتی به دورتموند با اندوخته ای نه چندان مطمئن

به گزارش خبرنگاران، در دومین و آخرین شب از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می گردد که در یکی از آنها در لیورپول، قرمزپوشان این شهر میزبان رئال مادرید هستند و در آلمان، تیم فوتبال دورتموند از منچسترسیتی پذیرایی می نماید.

رؤیای هت تریک لیورپول

شانس صعود لیورپول به مرحله نیمه نهایی تورنمنتی که دو سال پیش فاتح آن شد، هفته گذشته با قبول شکست 3 بر یک مقابل رئال مادرید ضربه سنگینی خورد. اشتباهات مهلک مدافعان لیورپول در بازی هفته گذشته دو تیم، تاوان سنگینی برای این تیم به همراه داشت، چرا که از روی همین اشتباهات بود که وینیسیوس جونیور دو بار و مارکو آسنسیو یک بار گلزنی کردند تا گل محمد صلاح برای لیورپول خیلی به چشم نیاید.

لیورپول در ابتدای این هفته در لیگ برتر رقیبی سرسخت مانند استون ویلا را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به شش شکست خانگی متوالی اش انتها داد، اما یورگن کلوپ و شاگردانش می دانند که تکرار چنین نتیجه ای در بازی امشب برابر کهکشانی ها کافی نیست و آنها باید در آنفیلد حداقل دو گل بزنند و گلی هم نخوردند تا صعود نمایند. بدون شک شکست دادن رئال مادریدی که سرمست از دستاورد بزرگی همچون فتح ال کلاسیکوست، نمی تواند کار ساده ای باشد و حتی غیبت مجدد کاپیتان این تیم سرخیو راموس که به تازگی هم به کرونا مبتلا شده است، نمی تواند آنقدرها از سختی این کار بکاهد.

لیورپول در طول تاریخ حضورش در لیگ قهرمانان، تنها 11 بار متحمل شکست خانگی شده است، اما پنج مورد از آن شکست ها برابر رقبای اسپانیایی بوده است که این آمار کار قرمزپوشان مرسی ساید برای جبران باخت بازی رفت را سخت تر جلوه می دهد. آمار مأیوس نماینده تر برای لیورپولی ها اینکه آنها در 13 باری که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بازی رفت را با دو گل اختلاف واگذار کردند، فقط دو بار پیروز به جبران باخت و صعود به مرحله بعدی شدند.

پیروزی هفته گذشته رئال مادرید در استادیوم آلفردو دی استفانو مقابل لیورپول و پس از آن بارسلونا، تنها دو تا از شش برد متوالی این تیم و 13 بازی بدون شکست پی در پی آن در تمامی رقابت ها بود.

در یک هفته ای که از بازی رفت دو تیم گذشته، رئال مادرید دو بازیکن خود را از دست داد. یکی از آنها لوکاس واسکز و دیگری فدریکو والورده بود که هر دو در ال کلاسیکو مصدوم شدند. لیورپول اما با همان بازیکنانی که با آنها به مادرید سفر کرد، می تواند بار دیگر برابر کهکشانی ها صف آرایی کند.

بازی امشب رئال مادرید و لیورپول در آنفیلد هشتمین رویارویی این دو تیم است و در هفت بازی قبلی لیورپول سه بار و رئال مادرید چهار بار پیروز شده است. لیورپول اگر امشب هم به رئال مادرید ببازد، برای پنجمین بار متوالی مقابل این تیم تن به شکست داده است و اولین تیم در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که در پنج مصاف متوالی با یک حریف شکست می خورد.

اندوخته نه چندان مطمئن من سیتی در سفر به آلمان

در دیگر بازی امشب لیگ قهرمانان، بوروسیا دورتموند در حالی میزبان منچسترسیتی خواهد بود که مصاف هفته گذشته دو تیم در دور رفت با پیروزی 2 بر یک میزبان انگلیسی سرانجام یافت. در آن بازی به نظر می رسید که گل دیرهنگام مارکو رویس برای دورتموند، منجر به تساوی بازی خواهد شد، اما فیل فودن نگذاشت این اتفاق رخ دهد و دومین گل را برای سیتی زد. با این حال سیتی هنوز هم حاشیه امنیتی قابل اطمینانی ندارد، چرا که با قبول شکست یک بر صفر هم از گردونه رقابت ها حذف خواهد شد.

دو تیم با کسب نتایجی متفاوت در لیگ های داخلی به رقابت های اروپایی برمی گردند. سیتی در ابتدای هفته در خانه برابر لیدزیونایتد متحمل شکست 2 بر یک شد هرچند که بعید است این شکست مانع قهرمانی اش در این فصل لیگ برتر انگلیس گردد. دورتموند اما در مصافی خارج از خانه اشتوتگارت را شکست داد.

سیتی هفته گذشته هفتمین برد متوالی اش را برابر رقبای آلمانی جشن گرفت و در طرف مقابل هم دورتموند برای ششمین بار متوالی مقابل رقبای انگلیسی تن به شکست داد.

سرخیو آگوئرو و آیمریک لاپورته دو بازیکن منچسترسیتی هستند که حضورشان در بازی امشب در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. در طرف مقابل هم غیبت زاگادو، جیدون سانچو و موکوکو قطعی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1588

به "لیگ قهرمانان اروپا، پذیرایی لیورپول از رئال مادرید با رؤیای هت تریک، سفر سیتی به دورتموند با اندوخته ای نه چندان مطمئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا، پذیرایی لیورپول از رئال مادرید با رؤیای هت تریک، سفر سیتی به دورتموند با اندوخته ای نه چندان مطمئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید