سریع ترین قطارهای جهان

به گزارش مجله ستاره، اگرچه قطارها توانایی پرواز بر فراز اقیانوس ها و عبور از میان ابرها را ندارند اما هنوز هم می توانند از نظر سرعت و زود به مقصد رساندن مسافران با هواپیماها رقابت نمایند. ضمن اینکه بعضی از آنها از مناطقی به شدت زیبا و مجذوب کننده عبور می نمایند و می توانند خاطرات بسیار خوش و شیرینی برای مسافران خود به وجود بیاورند. سرعت بعضی از قطارهای پیشرفته بسیار زیاد است و به راحتی می توان روی آنها به عنوان وسیله نقلیه ای امن و سریع حساب کرد. در ادامه این مقاله از سریع ترین قطارهای جهان برای تان گفته ایم. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

سریع ترین قطارهای جهان

سریع ترین قطارهای جهان

1.شانگهای ماگلِو، چین Maglev

قطار شانگهای ماگلِو، سریع ترین قطار جهانست. این قطار فاقد چرخ است و به واسطه میدان مغناطیسی که میان قطار و ریل به وجود می آید، امکان حرکت پیدا می نماید. ظرفیت این قطار 574 نفر است و حدود 430 کیلومتر بر ساعت، سرعت دارد. سفر کردن با چنین قطاری، حس و حال حرکت با ماشین زمان به سمت آینده را به وجود می آورد. قطار های ایران

2.زیمِنس وِلارو، اسپانیا

زیمنس ولارو، قطاری است که در اسپانیا فعالیت می نماید و بین دو جهت بارسلون و مادرید در حرکت است. نهایت سرعت این قطار حدود 350 کیلومتر بر ساعت عنوان می گردد و در مدت 2 ساعت و سی دقیقه می تواند مسافران را بین دو مکان مذکور جا به جا کند. این قطار سرعتی، دارای ظرفیت 404 نفر است.

3.تی.اچ.اس.آر.700.تی (THSR700T)،تایوان

قطار تایوانی تی.اچ.اس.آر.700تی هم در سال 2007 مشغول به فعالیت شد. نهایت سرعت آن حدود 300 کیلومتر بر ساعت است و هزار جایگاه برای مسافران در آن وجود دارد. یکی از ویژگی های شاخص قطار مذکور، توانایی تشخیص دود و آتش است. بلیط قطار را مقرون به صرفه بخرید.

4.قطار پرسرعت اس.ان.سی.اف (SNCF)، فرانسه

اس.ان.سی.اف فرانسه هم از سریع ترین قطارهای جهان به شمار می رود. این قطار با بیشترین سرعت حدود 320 کیلومتر بر ساعت در سال 2011، فعالیت خود را در کشور فرانسه شروع نموده است و از باکیفیت ترین سرویس های حمل و نقل اروپایی به شمار می رود. ظرفیت این قطار حدود 508 نفر است و از امکانات آن می توان به اینترنت رایگان اشاره نمود. انواع قطار درایران

5.تالگو350، اسپانیا

اروپا دارای سیستم حمل و نقل عمومی قوی و مطلوبی است. در کشور اسپانیا هم قطارهای سریع السیری در میان مقاصد مختلف بین شهری در تردد هستند که تالگو هم نمونه ای از آنها به شمار می رود. نهایت سرعت این قطار به 350 کیلومتر بر ساعت می رسد. مسافران این قطار می توانند در جایگاه خود از امکاناتی مانند وسایل صوتی و تصویری هم بهره ببرند.

6.اِی.جی.وی(AGV)،ایتالو، ایتالیا

ای.جی.وی ایتالو، سریع ترین قطار اروپاست و سرعت آن به حدود 360 کیلومتر بر ساعت می رسد. جهت تردد این قطار بین دو شهر رُم و ناپل است. این قطار، کلاس های مختلفی از نظر فروش بلیت دارد و ساختار آن طوری است که برای محیط زیست، کمترین مقدار آلودگی را به همراه داشته باشد.

در آخر سریع ترین قطارهای جهان

قطارهای سریع السیر دیگری در سایر نقاط جهان مانند آلمان و ژاپن هم وجود دارند که تردد با آنها سرعت سفرها را افزایش می دهد. فناوری های تازه ای که در ساخت قطارهای تازه به کار می رود، بیشترین مقدار رفاه را برای مسافران هر جهت به همراه می آورد. امکاناتی نظیر جایگاه ها و سیستم گرما و سرمای مناسب در کنار اینترنت و وسایل صوتی و تصویری برای سرگرم شدن در طول سفر. چه چیزی از این بهتر؟ قبول دارید؟ سفر با قطار در آلمان

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1907

به "سریع ترین قطارهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین قطارهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید